V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

ČT potrestá editora za vystřižení Bakaly

Generální ředitel České televize Petr Dvořák se divákům omluvil za chybu.

Editora odpovědného za televizní reportáž, ze které byla vystřižena kritická slova prezidenta Miloše Zemana na adresu podnikatele Zdeňka Bakaly, Česká televize dočasně převede na jinou pozici a sníží mu plat. ČTK o tom informovala mluvčí televize Alžběta Plívová. Kdo byl oním editorem, nezveřejnila.

„Zpravodajství České televize pracuje čtyřiadvacet hodin denně a musí okamžitě reagovat na aktuální dění. A přestože redakci tvoří profesionální tým, je pochopitelné, že výjimečně může dojít k ojedinělým chybám,“ prohlásil generální ředitel ČT Petr Dvořák. Naším úkolem je tyto situace minimalizovat a přijmout odpovědnost za to, když se stanou. Omlouvám se proto divákům České televize za naše pochybení.“ 

Stanovisko editoriálního panelu, kterým se ve středu zabývala Rada ČT, dnes Dvořák projednal se šéfem zpravodajství Zdeňkem Šámalem. Na základě stanoviska panelu, vlastního šetření ředitele zpravodajství i vyjádření editora, který krácení Zemanova výroku nařídil, se shodli, že zásah byl chybou.

Dvořák poté přijal řešení šéfa redakce zpravodajství, který rozhodl odpovědného editora dočasně převést na místo s nižším rozsahem rozhodovacích pravomocí a s odpovídajícími mzdovými důsledky. „Ředitel zpravodajství také požádal vedení redakce o návrh dalších systémových kroků, které by podobné chyby eliminovaly,“ řekla ČTK mluvčí.

O co v reportáži šlo

Zeman na listopadové konferenci k 25 letům svobodného podnikání zhodnotil dosavadní vývoj v zemi. „Jdeme po stoupající cestě, na které jsou některé zbytečné kameny. Tu Viktor Kožený, tu Zdeněk Bakala. Naše obce a města krásní. Dokonce se můžeme vzájemně kritizovat. Přes všechny chyby zde sedíme jako svobodní lidé, kteří mohou vyjadřovat své názory bez obavy, že je někdo zavře. A to není málo,“ uvedl prezident. Projev televize odvysílala na ČT24, ve večerní reportáži ale Bakalovo jméno ve výňatku Zemanova projevu chybělo. Reportáží se ve středu zabývala Rada ČT, usnesení zatím nevydala.