Česká tisková kancelář, která zásobuje zpravodajským servisem většinu českých médií, je dalším, kdo si v Česku vyjednal individuální smlouvu s americkým internetovým gigantem Google. Ten ČTK přibral do programu Google News Showcase, do češtiny překládaného jako Výběr Zpráv Google. Veřejnoprávní zpravodajská agentura se tak přidala k pětici vydavatelů, kteří už od Googlu paušál za svůj obsah dostávají, a to od dubna. Konkrétní částky ani mechanismus odměňování nebyl tehdy ani teď u ČTK zveřejněn. Proti individuálním dohodám vydavatelů s Googlem se staví česká Unie vydavatelů, která by ráda vyjednávala s platformami kolektivně.
Prostřednictvím zmíněného programu chce Google rozdat vydavatelům během tří let miliardu dolarů (to je osmnáctkrát míň, než činil čistý zisk Alphabetu, mateřské firmy Googlu, v letošním prvním čtvrtletí). Odměny vyplácí za redakční výběr a zpracování vydavatelského obsahu na své platformy Zprávy Google a Discover. Kromě Česka už program funguje ve Velké Británii, Austrálii, Německu, Brazílii, Argentině, Itálii a Indii. Po světě je v programu Googlu už 800 partnerů, včetně agentur Adnkronos či Reuters nebo titulů Financial Times, Le Monde, Le Figaro nebo Corriere della Sera.
Ve Výběru Zpráv Google můžou vydavatelé prezentovat svůj zpravodajský obsah formou časových os, s odrážkami a odkazy na související články. Všechny linky odkazují na celé články přímo na webech vydavatelů, což jim přináší dodatečnou návštěvnost. Google uvádí, že měsíčně služba generuje globálně přes 10 milionů prokliků z panelů na weby vydavatelů.
Výběr Zpráv Google dosud fungoval je v mobilech, nově byl zpřístupněn také na počítačích.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
