Síť prodejen Žabka i navzdory koronakrizi hodlá pokračovat v expanzi, přičemž míří i do zahraničí. Před dvěma týdny otevřela první obchod na sousedním Slovensku, v tamějším hlavním městě Bratislavě. V Česku má Žabka momentálně 119 obchodů, ten nejnovější otevřela v pražské Štefánikově ulici. Od začátku letoška zprovoznila 10 nových obchodů a minimálně tolik jich ještě letos plánuje otevřít. „V době pandemie jsme nabrali drobné zpoždění s plánovaným otevřením nových obchodů, nyní už ale doháníme ztrátu a do konce roku bychom jich chtěli otevřít až 15,“ říká jednatel sítě Žabka Radim Lunda. Prodejna ve Štefánikově je s 27 metry čtverečními vůbec nejmenším obchodem v celé síti.

Nová Žabka v pražské Štefánikově ulici je nejmenší v celé obchodní síti
Situace v pandemii koronaviru podle Lundy ukázala, že malé obchody s potravinami a další širokou nabídkou doplňkových služeb mají velký potenciál, díky své poloze ve městech dokáží zajistit běžné zásobování množství lidí, a to bez nutnosti komplikovaného cestování. „Právě na rezidentní obchody se v rámci naší plánované expanze chceme primárně zaměřit. U nich může totiž eliminovat veškeré negativní vlivy spojené se současnou situací,“ vysvětluje Radim Lunda.
Během pandemie koronaviru provozovny Žabky zaznamenaly - stejně jako celý maloobchodní trh - nárůst nákupního koše, ale i úbytek nakupujících. Zároveň stoupla poptávka po čerstvých potravinách a některých specifických službách, jako jsou placení složenek, doručování balíků a cash back.
Žabku zasáhlo to, že centra měst se vylidňují a chybějí turisté. „Chybějící turistický ruch se výrazně dotkl našich obchodů a to především na Praze 1, v turisticky nejatraktivnějších lokalitách,“ potvrzuje jednatel Lunda. „V nákupech ubylo takzvaných impulsních položek, naopak zákazníci výrazně více preferují čerstvé potraviny, a to jak pečivo, tak ovoce a zeleninu.“
Žabka tak zareagovala na změnu zákaznického chování a už na jaře začala nabízet také online nákupy. Prostřednictvím aplikace Bolt Food mají zákazníci na výběr téměř z 800 produktů od ovoce, zeleniny, přes pečivo, masné výrobky po alkohol. Vybrané zboží slibuje Žabka doručit do 60 minut od objednání. Služba je zatím dostupná jen na území Prahy.

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

TV Seznam uvádí vlastní seriál „o ukrutně statečných myslivcích“ Revír

Komentátor David Klimeš odchází z Aktuálně.cz

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec
