Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Žabka expanduje na Slovensko, první obchod tam otevřela v Bratislavě

V Česku plánuje obchodní síť ke stávajícím 119 prodejnám otevřít ještě letos až 15 dalších.

První Žabka na Slovensku se otevřela v Bratislavě

První Žabka na Slovensku se otevřela v Bratislavě

Interiér první slovenské prodejny Žabka v Bratislavě

Interiér první slovenské prodejny Žabka v Bratislavě

Interiér první slovenské prodejny Žabka v Bratislavě

Interiér první slovenské prodejny Žabka v Bratislavě

Síť prodejen Žabka i navzdory koronakrizi hodlá pokračovat v expanzi, přičemž míří i do zahraničí. Před dvěma týdny otevřela první obchod na sousedním Slovensku, v tamějším hlavním městě Bratislavě. V Česku má Žabka momentálně 119 obchodů, ten nejnovější otevřela v pražské Štefánikově ulici. Od začátku letoška zprovoznila 10 nových obchodů a minimálně tolik jich ještě letos plánuje otevřít. „V době pandemie jsme nabrali drobné zpoždění s plánovaným otevřením nových obchodů, nyní už ale doháníme ztrátu a do konce roku bychom jich chtěli otevřít až 15,“ říká jednatel sítě Žabka Radim Lunda. Prodejna ve Štefánikově je s 27 metry čtverečními vůbec nejmenším obchodem v celé síti.

Nová Žabka v pražské Štefánikově ulici

Nová Žabka v pražské Štefánikově ulici je nejmenší v celé obchodní síti

Situace v pandemii koronaviru podle Lundy ukázala, že malé obchody s potravinami a další širokou nabídkou doplňkových služeb mají velký potenciál, díky své poloze ve městech dokáží zajistit běžné zásobování množství lidí, a to bez nutnosti komplikovaného cestování. „Právě na rezidentní obchody se v rámci naší plánované expanze chceme primárně zaměřit. U nich může totiž eliminovat veškeré negativní vlivy spojené se současnou situací,“ vysvětluje Radim Lunda.

Během pandemie koronaviru provozovny Žabky zaznamenaly - stejně jako celý maloobchodní trh - nárůst nákupního koše, ale i úbytek nakupujících. Zároveň stoupla poptávka po čerstvých potravinách a některých specifických službách, jako jsou placení složenek, doručování balíků a cash back.

Žabku zasáhlo to, že centra měst se vylidňují a chybějí turisté. „Chybějící turistický ruch se výrazně dotkl našich obchodů a to především na Praze 1, v turisticky nejatraktivnějších lokalitách,“ potvrzuje jednatel Lunda. „V nákupech ubylo takzvaných impulsních položek, naopak zákazníci výrazně více preferují čerstvé potraviny, a to jak pečivo, tak ovoce a zeleninu.“

Žabka tak zareagovala na změnu zákaznického chování a už na jaře začala nabízet také online nákupy. Prostřednictvím aplikace Bolt Food mají zákazníci na výběr téměř z 800 produktů od ovoce, zeleniny, přes pečivo, masné výrobky po alkohol. Vybrané zboží slibuje Žabka doručit do 60 minut od objednání. Služba je zatím dostupná jen na území Prahy.