Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Začal vycházet časopis o franšízinku

  • ČTK
  • 04. 04. 2012 06:00

V Česku začal vycházet nový časopis Vlastní firma Franchising, který je zaměřený na rychle rostoucí oblast podnikání formou franšízinku. Časopis, jehož první číslo vyšlo 1. dubna, bude letos vydáván jednou za čtvrt roku a od příštího roku má být na stáncích k dostání každý měsíc.

Obálka prvního čísla

Obálka prvního čísla

Sdělila to konzultační společnost Profit system, která magazín vydává. Franšíza funguje na principu, kdy zavedené firmy pronajímají za úplatu svoje značky a know-how ostatním podnikatelům.

„Důvodem, proč jsme se po vzoru ostatních vyspělých evropských zemí rozhodli vydávat časopis o podnikání a franšízinku i u nás, byl zájem, který jsme o tento typ média registrovali. Cílem magazínu je nejen informovat o novinkách na trhu, ale také představit veřejnosti samotný franšízink a rozšířit tak povědomí o tomto způsobu podnikání,“ uvedla šéfredaktorka časopisu Vlastní firma Franchising Barbora Štanglová, podle které magazíny zaměřené na franšízink vycházejí například ve Spojených státech, Francii či Velké Británii.

Časopis Vlastní firma Franchising stojí 49 korun a k dostání je v síti prodejen tisku Relay, Inmedio, Peal a M-Trafik.

Franšízink loni v Česku zaznamenal rekordní růst. Počet franšízových značek podnikajících na tuzemském trhu se meziročně zvýšil o 12 % na 168 a množství franšízových poboček o 26 % na 4366. „Loni přibylo nejvíce franšízových společností i poboček ve více než dvacetileté historii franšízinku v Česku,“ uvedla Lenka Nováková ze společnosti Profit system.

Už více než polovinu franšízových společností tvoří české firmy, zatímco ještě předloni měli převahu zahraniční investoři. Odborníci odhadují, že tuzemský franšízový trh poroste i letos, kdy by se počet těchto sítí měl zvýšit na 200.