
Leona Machálková při nahrávání nových znělek Impulsu
Ode dneška 9. září od 15 hodin by měl být v Praze k naladění Český Impuls, rozhlasová stanice od majitele rádia Impuls, nejposlouchanějšího v České republice. Do své digitální televizní Regionání sítě 4, vysílající ze Strahova, Ládví a Zeleného Pruhu, ho zařadí operátor Prague Digital TV Leoše Pohla. Kromě televizní sítě má být stanice dostupná v pilotním vysílání digitálního rádia Českých Radiokomunikací a také z analogového středovlnného vysílače Líbeznice.
Na vysílacích frekvencích budou nejprve slyšet promosmyčky. Moderované vysílání, které rozhlasová společnost považuje za zkušební, má být spuštěno během středy 10. září. „Slavnostní zahájení plánujeme na Den české státnosti 28. září,“ upřesnil mluvčí Impulsu Tomáš Přenosil. Impuls provozuje společnost Londa, Český Impuls dceřiná společnost Lin, obě stejně jako vydavatelství Mafra vlastní Agrofert Andreje Babiše.
Český Impuls se měl původně jmenovat Rádio Impuls AM, změnu letos v srpnu schválila rada pro vysílání. Nový program Impulsu se plánoval nejprve pro vysílání na středních vlnách, ostatně licenci, kterou loni dostal, vrátil a znovu si vyzvedl letos v dubnu, povoluje vysílání ze zmíněného středovlnného vysílače v Líbeznici. Program měl podle původních plánů cílit hlavně pro starší 45 do 69 let, převažujícím hudebním žánrem měla být česká hudba 70. a 80. let a první půle 90. let 20. století.
V Pohlově síti 4, převážně obsazené televizemi (konkrétní v ní jsou Praha, Noe, Kinosvět, Retro Music, Regionálnítelevize.cz, Fajnrock, Regina a Harmonie), bude Český Impuls druhým rádiem. Síť totiž od loňského března obsahuje Rádio Dechovka, patřící rovněž mediálnímu podnikateli Pohlovi. Také Dechovka - stejně jako Český Impuls určená starším - je původně středovlnným programem, šíří se ale rovněž digitálně a populární je i na internetu.

Marketér Martin Charvát vede komunikaci vládního projektu digitalizace
