Prezident Miloš Zeman by si „velice přál“ personální změny v České televizi. Řekl to v televizi Barrandov, bez upřesnění, koho by se měly týkat. Připomněl, že takové změny nemůže dělat prezident, ale mohou je spustit poslanci, když dvakrát zamítnou výroční zprávu o hospodaření České televize. „Tak uvidíme, jestli to udělají,“ pověděla hlava státu.

Zadlužená Public TV přestala vysílat v pozemních digitálních sítích

Televizní kanál v insolvenci pořád vysílá na satelitu a na kabelu UPC.

Satelitní televize Public nuceně opustila nejdražší způsob distribuce svého signálu: ukončila vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů v digitální síti 3 společnost Czech Digital Group (vlastní ji Radiokomunikace). O možnost přijímat ji přes set-top boxy či digitální televizory tak přišlo 86 % obyvatel republiky.

„Toto řešení je nezbytným krokem na cestě, směřující k našemu zapojení do dalšího projektu,” prohlásila na webu stanice výkonná ředitelka Public TV Renata Pešková. Televizi Public lze pořád naladit na satelitu Astra a v kabelové síti UPC.

Digitální zemské vysílání bylo největší nákladovou položkou společnosti Totalpress, která drží licenci na Public TV a kvůli vysokému zadlužení je v insolvenci. Do konkurzu ji poslal její majitel, podnikatel Luděk Vinš.

Totalpress dluží přes 134 milionů korun, z toho přes 86 milionů za vysílání z pozemních vysílačů. Dluží též své výrobní a servisní organizaci PublicCom, která v posledních čtyřech letech plánuje kumulovanou ztrátu 169 milionů. Celkový účet za necelé čtyři roky vysílání Public TV tak představuje víc než 300 milionů korun.

Stanice přesto slibuje novou podobu, spojení s jinou televizí. Nový partner má oddlužit servisní firmu, značka Public zanikne.