Zapomeňte na ankety. Vsaďte na data!

Anonymizovaná data nelžou. Pro firmy je nejzajímavější jejich obchodní potenciál.

V posledních dvou letech se turistika po českých zemích stala oblíbenou volnočasovou aktivitou. Foto: iStock

V posledních letech se turistika po českých zemích stala oblíbenou volnočasovou aktivitou. Foto: iStock

Chcete vědět, kde vaši zákazníci tráví volné soboty nebo jak se vzhledem ke covidu změnily jejich zvyky? Spolehněte se na data! Na rozdíl od anket, které díky subjektivním odpovědím často podávají poněkud zkreslené údaje, anonymizovaná data nelžou. Snadno díky nim zjistíte například to, že letos během léta se české památky těšily až o 40 % větší oblibě než v minulosti. Vzhledem k nedostupnosti zahraničních dovolených se tak zámek Orlík nebo horská bouda Dvoračky v roce 2021 staly oblíbenou destinací českých turistů.

O2 Media vám ale z dat vyčte mnohem víc. Tipnete si například, o kolik klesl počet cestujících v metru v březnu 2020?

Lockdown i individuální doprava

Ve druhé polovině března 2020 pražské metro přepravilo o 81 % míň cestujících, než v druhé polovině února 2020. Pokles objemu cestujících přesně kopíruje vyhlášení prvního nouzového stavu a opatření o omezení volného pohybu. Podobně se opatření projevila na počtu lidí cestujících do Německa přes hraniční přechod Cínovec. Tady ubylo lidí hlavně v sobotu, v den, kdy byli Češi zvyklí nejčastěji vyrážet do Německa za nákupy. Pokles tehdy dělal dokonce 83 % cestujících.

Za památkami i kulturou

Vzhledem k proměnlivosti situace posledních dvou let se turistika po českých zemích stala oblíbenou volnočasovou aktivitou. Čechy, zvyklé vyrážet za hranice, okolnosti donutily objevovat krásy vlasti – a samozřejmě tu i utrácet za služby, které by jinak platili v cizině. Což je pro spoustu tuzemských firem skvělá zpráva. Během 55. ročníku Karlovarského filmového festivalu bylo například v první dva dny konání v okolí známého Thermalu čtyřikrát víc lidí než v běžný nefestivalový den.

Podobných údajů bychom mohli najít nespočet. Byla by škoda vnímat je jen jako zajímavá témata k diskusi a zamyšlení. Jakkoliv skutečně zajímavá jsou. Jak už jsme ale naznačili, co se dat týká, pro firmy je nejzajímavější jejich obchodní potenciál. Umějí jim ukázat, kdo jsou jejich zákazníci, jak se chovají. Odsud už je jen krůček k tomu, odvodit, co potřebují.  

Jako přední operátor navíc dokážeme s daty pracovat s maximálním zabezpečením a skutečně profesionálně. Jejich analýza a interpretace už je pak na firmě samotné. Zprávu o chování cestujících využijí například dopravní podniky, data o návštěvnících krátkodobých akcí se zase můžou hodit jejich pořadatelům nebo sponzorům.  

Správné pochopení dat o každodenním životě zákazníků může prospět firmám i zákazníkům. Firmám pomůže nabídnout takové zboží nebo služby, které jejich zákazníci opravdu chtějí. A ti se zase rádi budou vracet tam, kde jim rozumějí.

Text je součástí placené spolupráce se společností O2 Media