Zhruba před pěti až šesti lety zaznamenala česká reklama období, kdy televizním reklamním blokům i veřejnému prostoru dominoval fotbalový brankář Petr Čech.
Ve službách České spořitelny se svěřoval s tím, kde všude bydlel, ve výlohách McDonald’s se vodil za ruce s malými dětmi, coby ambasador rodinného fotbálku značky E.On učil malé fotbalisty chytat, spolu s Jaromírem Jágrem rozpouštěl kostku cukru ve spotech na podporu českého předsednictví Evropské unie, jeho obří figurína zdobila ruské kolo propagující Adidas a pokračovat bychom mohli ještě dlouho.
Nic proti Petru Čechovi, ale marketéři značek ani jejich reklamní agentury moc fantazie neprojevovali a sahali zkrátka po tom, po čem sahal každý, protože to bylo právě in.
Uplynula pětiletka a marketéři i agentury sahají po youtuberech. Sice úplně jiném typu „hrdinů“ či „ambasadorů“, než byl Petr Čech, ale za to úplně stejným způsobem: „Je jedno, co to bude a jak to bude vypadat, hlavně, ať v tom jsou ty youtubeři, ty dneska letí.“
Youtubeři propagují notebooky, youtubeři pomáhají vozíčkářům, youtubeři ochutnávají čokoládu, youtubeři fotí šišky salámů.
Jaká je šance, že si divák s youtuberem spojí právě jednu konkrétní značku a že na něj bude při takové inflaci vzájemně si podobných reklam působit právě ta jedna věrohodně? Těžko říct. Ale youtubeři letí a jsou všude vidět, takže se takový plán na schvalovacích mítincích určitě snadno obhajuje. (jak)
V sobotu skončilo hlasování v dalším ročníku o „anticenu“ pro nejsexističtější reklamu Sexistické prasátečko. Její organizátor, jímž je hnutí Nesehnutí s podporou Nadace Open Society Fund a Norských fondů, si letos přizval k jejímu většímu zviditelnění i veřejnou ochránkyni práv Annu Šabatovou. Ta se vyjádřila, že „sexismus v reklamě zasahuje důstojnost žen i mužů, a proto je proti sexistické reklamě“. Zajímalo by nás, zda se těch mužů a žen předem zeptala, zda opravdu právě kvůli tomuhle nějaký zásah své důstojnosti pociťují. Jsou totiž i tací, kteří pro které je víc ponižující, když se je někdo snaží „chránit“ pomocí restrikce. (jak)
Hned dvě mluvčí - ženy - odcházejí na mateřské. Za Primu se tento týden takto rozloučila Marie Fianová, za rozhlasový koncern Lagardere Radka Pilzová. Ta novinářům napsala: „Od listopadu nastupuji na mateřskou dovolenou, i když mám pocit, že dovolená v pravém slova smyslu to bude maximálně měsíc a půl, tedy do porodu. A možná ani tak ne, protože se budu snažit na tento svůj ‚startup‘ připravit.“ Konečně někdo použil označení startup důstojně. Přejeme, dámy, zdraví vám i potomkům! (aus)
Kdo chce nechat „své schopnosti rozeznít“, má jít pracovat na Kavčí hory. Náborové video České televize malinko připomíná promoklip raného ročníku StarDance. (aus)
Švédská MTG, poloviční majitel televize Prima, manévruje pryč z neklidných vod. V rychlém sledu oznámila odchod z Ruska i z Maďarska. „V Česku jsme ale se svou přítomností, se svým podílem v televizi Prima velmi spokojeni,“ řekla nám před pár týdny top manažerka MTG. Zlatá Praha. (aus)