Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

“Zaraguza ukázala, jak pracovat s youtubery”

U reklamních katů vítězí další kampaň značky Axe s GoGem. Nepříliš pozitivní ohlasy sklidilo nálepkování Prague Pride z dílny Havasu a rapová show Pedra od Knowlimits.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 27. týden 2018

  1. Zaraguza: Kurz sebevědomí sám sobě (50 %)
    značka: Axe, klient: Unilever
  2. Bistro Agency: HoppyGo (39 %)
    značka, klient: HoppyGo
  3. Komárek, Tomeš, Vičara: Dokonalý diplomat (38 %)
    značka, klient: Národní památkový ústav
  4. Havas Prague: Všechny nálepky jsou vítány (32 %)
    značka, klient: Prague Pride
  5. Knowlimits: Pedro Show (31 %)
    značka: Pedro, klient: Candy Plus

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. GoGo zas zvyšuje sebevědomí (50 %)

Producent rychloobrátkového zboží Unilever v nové kampani znovu předsvědčuje milleniály, že jim zvedne sebevědomí. Kurz sebevědomí sám sobě jsou krátké videolekce o tom, co by měl na sobě youtuber Daniel Štrauch alias GoGo změnit, aby mu stouplo sebevědomí.

GoGo se společně s Martinem Marčekem věnoval i režii, stejně jako střihu a postprodukci. Vše se natáčelo v GoGově novém bytě v městské části Petržalka pod taktovkou Darq Studios. Kampaň vychází z globální komunikace Unileveru k nové řadě produktů Axe Gold. Poběží na YouTube, Facebooku, outdoorových plochách nebo v instoru. Mediální podporu má na starosti agentura MindShare. GoGo se stal oficiálním ambasadorem kosmetické značky Axe pro Česko a Slovensko a objeví se i v budoucích kampaních.

Ach, ti influenceři. Je jich všude plno a ne vždy je to dobře. V případě Axe a mladého muže s přezdívkou GoGo se podle mě spojení podařilo. Místy je to dokonce vtipné a obecně se u toho necítíte trapně, což je v případě podobných spoluprací úspěch.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Kdo jezdí v létě emhádou, ví, jak záslužnou práci dělají. Ke všemu je to fakt vtipný a dokoukatelný, mezi rádoby milleniální kreativou velmi řídký jev.
Pavel Jechort

Myšlenka správná, exekuce pure Zaraguza. Jestli to je dobře nebo špatně, to řeknou až ti, kdo přijdou po nás.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Děcka, kdo byste chtěli dělat reklamy s tyhlety influenceři, tak takhle, jo? Je to vtipný, drží to koncept, působí to autenticky a nestydí se to za brand. Dalo by se to asi líp napsat, ale co, pořád je to o parník vepředu. Vítěz týdne.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Klasická pecka od Zaraguzy a ukázka toho, jak se má pracovat s youtubery.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Ty kokos! To je mizérie…
Vilém Rubeš

S Axe mám asi navěky spojeného plešatícího diskžokeje (sic!) na dětské diskotéce základní školy. Mezi písničkami na sebe vždycky mohutným gestem vystříkl z pičifuku a než ho zas odložil mezi gramofony, vrhl dlouhý pohled do hloučku okouzlených třináctiletých holek. Vzpomínám, že tenkrát si aspoň na chvíli získal i můj respekt. A asi dodnes nesrovnatelně větší než tahle další nudná jůtůberská kampaň.
Jan Javornický

2. Hipsteři jezdí s HoppyGo (39 %)

Provozovatelé dvou služeb pro sdílení aut, tedy SmileCar dopravce Leo Express a HoppyGo automobilky Škoda Auto, dokončili jejich sloučení služeb pod názvem HoppyGo. Spustili k tomu kampaň, kterou připravila Bistro Agency. Tvoří ji tři klíčové vizuály, které doprovodí image spoty a kreativa. Poběží do konce roku jako online display reklama na sociálních sítích, v běžných videoformátech a na venkovních nosičích (na nádražích a v MHD).

Na můj vkus je ve spotech až příliš mnoho lidí v kostkovaných košilích, ale jinak se mi moc líbí. Použít místo hudebního podkresu výhradně zvuky je taky dobrý nápad. Jen ve spotu, kde žena lačnící po romantice očividně překračuje v oranžovém vozu Corvette povolenou rychlost, bych trochu přibrzdila. Na to máme na silnicích až moc mrtvol.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Možná trochu příliš hipsterské, nepůjčujem kola dvě, ale čtyři, nicméně budiž.
Pavel Jechort

Příběhy lidí, co si sedli do auta, někam dojeli a byli tam šťastní, ať už rybařili, jeli na kolech nebo se měli rádi. Otázka je, jak jim v tom pomohlo HoppyGo, a ne třeba půjčovna aut…
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

HoppyGo je dost inovativní, aby samotný produkt utáhl ještě o něco jednodušší kreativu. Ale jinak fajn práce.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Svěží a s rytmem.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Předvídatelné historky a předvídatelná nuda. Divák upadá do fakírského spánku, i když reklama dosud trvá.
Vilém Rubeš

3. Goldflam propaguje Černíny (38 %)

Národní památkový ústav propaguje novou výstavu v Jindřichově Hradci televizní reklamou. Od jara probíhají výstavy na téma Rok šlechty českých zemí v evropské diplomacii ve 40 objektech v péči ústavu. Završením je výstava Dokonalý diplomat, Černínové – vyslanci, cestovatelé a sběratelé ve Státním hradu a zámku Jindřichův Hradec, která probíhá od soboty 21. června. Televizní spot propagující výstavu připravil tvůrčí tým sestavený z Jarka Komárka, Pavla Tomeše a Zbyňka Vičara. Realizace se s Komárkem ujaliJan Balabán a Jindřich Dvořák. Hlas propůjčil Arnošt Goldflam.

Příběh dobrý, jeden se i usměje, a pak to zabije úřednický packshot Národního památkového ústavu.
Pavel Jechort

Takhle to vypadá, když forma převáží nad obsahem. Neříká to nic, buduje to očekávání, které se nenaplní, ale natočeno je to vzhledem k budgetu náramně.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Fakt by mě zajímalo, jak a co Černínové vyjednávali po Evropě. Škoda, že se to ze spotu nedozvíme, mohly se ušetřit peníze za kočár a dát je do herců.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Letos jsem tu humornou složku nějak nechytla.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Tohle jediné dnes předložilo konzumentu reklamy nějakou nabídku. 
Vilém Rubeš

Mám pocit, že hlasy, jako je třeba ten Arnošta Goldflama, bych mohl poslouchat libovolně dlouho, ať by hovořily o čemkoli. Bez obrazu lepší.
Jan Javornický

4. Prague Pride vítá všechny (32 %)

Komunikační agentura Havas Prague připravila kampaň k 8. ročníku festivalu Prague Pride s gay, lesbickou, bisexuální a transgender tématikou. Hlavním tématem festivalu i kampaně jsou rodiny, ve kterých lidé z komunity LGBT vyrůstají a v nichž si osvojují vzorce chování, poznávají lásku, ale také získávají traumata. “V letošní kampani upozorňujeme na škatulkování, které ve většině rodin probíhá. Příbuzní často přisuzují ostatním členům rodiny nálepky na základě jejich chování či vrozených dispozic. Letošní Prague Pride proto vybízí k tomu, abychom povahu, sexuální orientaci nebo vzhled svých příbuzných přestali řešit,” uvádí ředitelka festivalu Hana Kulhánková.

Kampaň běží v tisku, na billboardech, v rádiu i online. Spot kromě internetu poběží na satelitní televizi OuTV, zaměřené na evropskou komunitu LGBT. Autorkou konceptu je copywriterka Havasu Karla Calheiros spolu s art directorkou Marinou Frederico.

Nálepkování je silný nápad. Video mi přišlo trochu nevýrazné, v printech myšlenka funguje lépe. Tak doufám, že taky nedostanu nějakou nálepku. Třeba ‘kráva’. 
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Koncept s nálepkama fajn, ale exekuce naprosto promarněná příležitost, jak reklama na poctivou bramboračku.
Pavel Jechort

Jsem levičácká, sluníčkářská buzna, takže bych měl bejt něco jako cílovka. Ale ta kampaň mi přijde strašně banální. Když už, tak by ty nálepky měly vyvolávat v onálepkovaném emoce. Kde je ‘čoklomilec’, ‘řiťopich’ nebo ‘lizpička’?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Fakt potřebujeme legitimizovat tak zraňující nálepky jako ‘šprt’ nebo ‘kvočna’, když se nám reálná společnost (přesně po ose Prague Pride) štěpí na ‘Slušné lidi’, bojující za tradiční neonáckovskou rodinu, a na neomarxistickou sebranku, která by nejradši vychovávála děti bez genderu, dokud si ho samy nevyberou? Tohle je celý omyl.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Koncept nálepek sedí a na vizuálech mě vysloveně baví. Ve spotu bych si ale rozhodně odpustila hudební podkres vypůjčený z produkce reklamy na margarín.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Jak už to kdysi napsal básník Holub, geniálním skladebným výkonem češtinyv je věta “No a?” Neurazí, nedojme, nepobaví – a nic neřekne.
Vilém Rubeš

Nerad bych to nějak nálepkoval, ale zdá se mi, že po dlouhé době pokulhává provedení za prímovou myšlenkou.
Jan Javornický

5. Medvídci rapují za Pedro (31 %)

Česká značka cukrovinek Pedro letos slaví 50 let. Aktuální televizní a online kampaň propaguje želé bonbony hudební formou. Vznikly tři patnáctisekundové animované spoty spolu s desetisekundovým sponzorským spotem. Televizní reklama je navíc propojena s kampaní na facebookových stránkách Pedra, kde si lze jednotlivé verze písně stáhnout i jako vyzvánění do mobilu. Komplexní kampaň, včetně kreativy, komunikace v místě prodeje, sociálních sítí, organizace eventů a nákupu médií, zajistila agentura Knowlimits, spoty vyrobila ve spolupráci s produkcí Creative Embassy.

Reklamní spoty propagují želé Medvídky, želatinovo-pěnové bonbony Opičky a banány a Duhové pendreky. “Základem kampaně je rapová píseň, kterou se naši animovaní hrdinové snaží ve spotech různě interpretovat, a bude jen na divácích, kteří rappeři u nich získají největší ohlas,” uvedla Milena Rusnoková, generální ředitelka The Candy Plus Sweet Factory, jež Pedro vyrábí.

Televizní reklama s hudbou Jiřího Krhuta je určena širší cílové skupině. “Chtěli jsme dosavadní komunikaci Pedra oživit a omladit. Naším přáním bylo, aby jednotlivé spoty dokázaly oslovit děti i jejich rodiče a měly snadno zapamatovatelnou linku, což se nám v konceptu Pedro Show podařilo,” doplnila Rusnoková.

„Vybrali jsme komunikaci, která dokáže oslovit dospělé i děti.” Nechci vám kazit radost, ale u těch dospělých si nejsem tak jistá, jestli se to skutečně povedlo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pedro, z toho je mi vedro. Asi tak.
Pavel Jechort

Je mi stydno, ale tohle mě tenhle týden baví nejvíc. Je to reklama na žvejky, co se tváří jako reklama na žvejky. Nesnaží se mě ‘posouvat dál’ a nenutí mě sledovat reálné příběhy žvýkačů. A to je v dnešní době k nezaplacení.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Nebudu dělat pohoršenýho. Na low-end bonbony je to ok.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Já vám nevim, na koho přesně to teda má cílit? A kde je žvýkačka?
Alena Oswaldová (Nestlé)

Vedro Pedro a mizerná animace. Už trochu vyžvejkané.
Vilém Rubeš

Báječná značka, která si přímo říká, aby její kampaně byly vážně parádní a zábavný a po všech stránkách plný šťávy. Tak třeba to vyjde příště.
Jan Javornický

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.