V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Zásadní role Jakuba Žáčka

Shrnujeme oborovou agendu prvního prosincového týdne a nadcházející dění

Jenom čtyři dny vydržela v éteru zatím nejpovedenější část vánoční reklamní kampaně českého T-Mobilu, spot Třída na běžkách. Jím znázorněný polský šmelinář, převlečený za zasněžený stromek, totiž podle velvyslankyně příslušného státu „zjednodušujícím a skandalizujícím způsobem prezentuje Poláky“, a tak jej Němci vlastněná tuzemská pobočka mobilního operátora smazala z webu a odstranila z televizního vysílání (byť operátor reklamu považoval za eticky i zákonně nezávadnou).

Jakub Žáček v reklamě T-Mobilu

Jakub Žáček v reklamě T-Mobilu

To bylo ve čtvrtek. Potud měli tvůrci kampaně - pražská pobočka reklamní agentury Saatchi & Saatchi - diskutující veřejnost na své straně. V pátek dopoledne si to ale pokazili plamenným vyjádřením, které zakončili zbytečným výpadem o polské soli v potravinách pro Čechy. Za ten se ještě týž den omluvili, ovšem nazítří celou hojně sdílenou diskusi z Facebooku smazali.

V celém mumraji neprávem zapadlo, že polského překupníka zkušeně ztvárnil Jakub Žáček, hlavnímu proudu dosud známý možná jen z nominačních večerů Českého lva či jako kněz v džínsech z show Na stojáka. Teď si Žáček na místě z nejviditelnějších úspěšně střihl zásadní roli, kterou pomohl prověřit hranici humoru v českém (a polském) veřejném prostoru. Bylo by logické, kdyby jej T-Mobile s týmem Saatchi & Saatchi (pokud jejich spolupráce přetrvá i tento komunikační incident) odměnili větší úlohou v dalších kampaních.

A propos: abychom pro Žáčkova Poláka nezapomněli na neméně povedeného Vietnamce z Večerky.

Taky se stalo

Televize Prima uvedla v sobotu 6. prosince zábavní novinku se skrytou kamerou (jak jinak než s Martinem Dejdarem) Překvápko a ta napoprvé zaujala rovný půlmilion diváků (podíl na publiku necelých 13 %). Na hlavní sobotní pořady Novy a ČT1 to samozřejmě nestačilo.  —  Už ve čtvrtek nasadila televize Nova svůj další čistě internetový pořad, publicistickou debatu Vaše téma. (Kolik lidí zhlédlo listopadovou premiéru nanečisto s Tomiem Okamurou, odmítla sdělit.)  —  Internetový Seznam.cz je s online pořady samozřejmě dál (za všechny připomeňme Kancelář Blaník), a příští rok chce investici do nich až zdvojnásobit.  —  Časopis Reportér Roberta Čásenského přibírá Marka Šálka a Jiřího Štického.  —  Tiscali Media po vzoru větších oborových hráčů ruší pro prodej reklamy 15% agenturní provizi.

Můžete se těšit

Provozovatel televize Šlágr tento týden přidá vysílání pro děti s názvem TV Písnička. Je to opět teleshoppingový program. — Médiář srdečně zve na dnešních 20.30 do Bia Oko na Praze 7, kde proběhne už sedmnáctá AppParade, tradiční čtvrtletní soutěžní přehlídka nových tuzemských mobilních aplikací. Přijďte, můžete vyhrát mobilní telefon HTC One M8.

Denní souhrn odebírejte zdarma e-mailem, přihlášení níže.