Výčet zemí, ve kterých logisticky působí společnost Zásilkovna.cz, v blízké době rozšíří Rumunsko. Expanze jihovýchodním směrem souvisí s cílovým záměrem Zásilkovny, kterým je pokrytí střední a východní Evropy. Nyní firma působí v Česku, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Rakousku a v Německu. Vstupem do Rumunska přibude v jejím portfoliu země s téměř dvaceti miliony obyvatel. Zakladatelka a ředitelka Zásilkovny Simona Kijonková informovala o záměru vstoupit na rumunský trh poprvé na panelové diskusi Logistika v e-commerce, o které Médiář už informoval.
„České e-shopy musejí vyrazit do světa“
Vstup na rumunský trh vychází z analýzy, kterou Zásilkovna.cz vypracovala na jaře 2015 a z níž vyšlo právě Rumunsko jako jedna z nejzajímavějších destinací pro její klienty. „Rumunsko je velký a zajímavý trh, který se rychle vyvíjí. E-commerce zde ale zdaleka není tak rozvinutá jako v dalších zemích, kde Zásilkovna působí. To má svou kladnou i zápornou stránku. Na rozdíl od Polska nebo Německa se zde setkáme s nižší konkurencí, rumunský zákazník ale zatím nezná systém výdejních míst, ke kterému tak může pociťovat určitou nedůvěru,“ analyzuje situaci na rumunském trhu Kijonková. V současnosti tvoří 12 % celkové zahraniční logistiky Zásilkovny logistika do Maďarska. V Polsku, kde se potýká s výrazně vyšší konkurencí, roste objem zásilek pomaleji. V březnu letošního roku tvořil 3 %, v červnu 3,5 % celkového objemu zásilek společnosti.
Zásilkovna svou sítí nově pokryje výraznou část středovýchodní Evropy. Nejdelší možná trasa zásilky (z německého městečka Emden u nizozemských hranic až do rumunského Vama Veche na pobřeží Černého moře u hranic s Bulharskem), tvoří podle zástupců Zásilkovny 2.350 kilometrů. Obrat e-commerce v Rumunsku představoval v roce 2014 více než 1,1 miliardy eur, což je sice výrazně nižší číslo v porovnání se střední Evropou, podle Zásilkovny je ale Rumunsko s téměř dvaceti miliony obyvatel a 5.000 e-shopů perspektivním regionem.