Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

ZenithOptimedia: Celosvětové reklamní výdaje letos mírně vzrostou, o 4,1 %

V Česku letos zatím reklamní investice vykazují pokles, meziročně se snížily o 5,2 %.

  • ČTK
  • 29. 07. 2011 06:30

Celosvětové výdaje do reklamy letos vzrostou o 4,1 %, nejvíce si polepší internet a televize. V letech 2012 a 2013 by se investice do reklamy měly zvyšovat rychlejším tempem. Odhaduje to agentura ZenithOptimedia. V Česku letos zatím reklamní investice vykazují pokles.

„Nejrychleji rostoucím médiem je již několik let po sobě internet. Tento trend bude pokračovat i nadále a bude tak čím dál tím více konkurovat televizi a tištěným médiím,“ sdělila česká pobočka ZenithOptimedia.

Internetová reklama se nyní zvyšuje v průměru o 14,2 % ročně. Nejrychleji rostoucím segmentem na internetu je tzv. bannerová reklama, jejíž roční přírůstek činí 16,4 %. Motorem růstu internetové reklamy je hlavně online video, výrazný podíl mají také sociální média. Velmi rychle roste i objem reklamy vysílané ve streamovaném videu.

„Ve většině vyspělých trhů jsou sociální sítě na špici nejnavštěvovanějších webových stránek a jsou daleko před svými konkurenty také v čase, který na nich návštěvníci stráví.“ U placené reklamy na vyhledávačích očekává agentura ZenithOptimedia v letech 2010 až 2013 průměrný růst o 14,4 % ročně. „Obecně jsou čím dál tím více populární nástroje, které umožňují lokálním a menším inzerentům vstoupit na trh napřímo bez bariér,“ uvádí.

„Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v ČR. Klienti si uvědomují výhody komunikace prostřednictvím tohoto média. Mnoho z nich přesunuje finanční prostředky na reklamu právě do online médií a zaměřuje se čím dál tím víc na výkonnostní online marketing,“ podotkl generální ředitel ZenithOptimedia Prague Tomáš Lauko.

Televize je nyní podle údajů agentury druhým nejrychleji rostoucím médiem (nárůst o 6,2 % ročně). Díky objemu investovaných finančních prostředků nejvíce přispívá k celkovému globálnímu růstu investic do reklamy.

Tuzemský reklamní trh letos ale zatím vykazuje pokles. Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se letos v Česku od ledna do června v ceníkových cenách podle údajů společnosti Kantar Media meziročně snížily o 5,2 % na 25,5 miliardy korun. Pokles postihl zejména reklamu v denících a časopisech, naopak televizní reklama mírně vzrostla.

Podle údajů agentury Mediaresearch také investice do zobrazované internetové reklamy v první polovině letošního roku v ceníkových cenách meziročně klesly, a to o 3,82 % na 1,9 miliardy korun.