Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

ZenithOptimedia: Nejrychleji rostoucím reklamním trhem je a bude Čína

Lidé na trhu v Hong Kongu. Foto: Profimedia.cz, F1 Online

Lidé na trhu v Hong Kongu. Foto: Profimedia.cz, F1 Online

Nejrychleji rostoucím mediálním trhem je v posledních letech Čína, která je v objemu reklamních investic v současné době na třetí pozici za USA a Japonskem. Odhaduje to mediální agentura ZenithOptimedia.

Předpovídá, že už v roce 2014 budou reklamní investice v Číně v téže výši jako v Japonsku, které si dosud drželo značný náskok. Spojené státy americké si první pozici na trhu s největším objemem reklamních prostředků budou držet, ale meziroční růst nebude tak razantní jako v Číně.

V roce 2014 by se v top 10 mělo ocitnout také Rusko, které z 10 největších reklamních trhů pravděpodobně vyřadí Jižní Koreu.

TOP 10 REKLAMNÍCH TRHŮ SVĚTA
V milionech USD, počítáno průměrným kurzem roku 2010
2011 reklamní výdaje 2014 reklamní výdaje
1. USA 154 129 1. USA 173 629
2. Japonsko 45 358 2. Japonsko 48 825
3. Čína 30 920 3. Čína 48 078
4. Německo 24 441 4. Německo 26 348
5. Velká Británie 18 359 5. Velká Británie 20 214
6. Brazílie 16 012 6. Brazílie 19 930
7. Francie 12 910 7. Francie 13 806
8. Austrálie 11 417 8. Austrálie 12 696
9. Kanada 10 526 9. Rusko 12 415
10. Jižní Korea 9 809 10. Kanada 12 165
Zdroj dat: ZenithOptimedia