Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

ZenithOptimedia: Růst výdajů do reklamy letos v Evropě zpomalí

Růst celosvětových investic do reklamy by letos měl zrychlit tempo z loňských 3,5 % na 4,8 %. V následujících dvou letech se tak globální reklamní investice zvýší o 8 až 10 %. V Evropě se letos tempo růstu reklamních investic mírně zpomalí, opačná situace bude v Latinské Americe, Asii a Tichomoří. Odhaduje to agentura ZenithOptimedia, podle které nejvyšší nárůst vykáže internetová reklama.

„Důvěra v evropskou ekonomiku je v krátkodobém horizontu nižší, a proto ZenithOptimedia předpokládá oproti předchozí predikci zpomalení růstu v západní Evropě na 1,5 % a ve střední a východní Evropě na 6,5 %,“ uvedla agentura. Naopak reklamní investice v Asii a Tichomoří letos porostou o 7,4 %. Nejvyšší nárůst lze očekávat v Latinské Americe, kde by se investice do reklamy měly zvýšit o 9,2 %.

Nejrychleji poroste internetová reklama. ZenithOptimedia předpokládá, že reklama na internetu zvýší svůj podíl na globálním reklamním trhu z loňských 15,9 % na 22,1 % v roce 2014. „Stále využívanější budou nové formáty, mezi které patří reklama na sociálních sítích a on-line videa,“ stojí ve zprávě.

Podobný vývoj je i na tuzemském reklamním trhu. Inzerenti na internetu v Česku loni podle údajů Sdružení pro internetovou reklamu utratili 8,9 miliardy Kč, což je o 15 % více než v roce 2010. Letos by měla internetová inzerce převýšit 10 miliard Kč a růst opět zhruba 15% tempem.

Loni podle společnosti Admosphere vzrostl tuzemský trh s televizní, internetovou a venkovní reklamou, naopak inzerce v tisku a rozhlasových stanicích vykázala pokles.