Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

Ženský fotbal mění tvář, uvádí koncept #holkytaky

Logo připomínající rovnítko odkazuje na rovnost mužů a žen. Kreativní koncept #holkytaky představuje fotbalistky jako hrdinky dnešní doby. Logo i koncept jsou dílem agentury Intoit.

Fotbalová asociace České republiky představila nový brand pro ženský fotbal. „Vizuál se vydal cestou aktuálního trendu zjednodušení a vytvořil logo připomínající rovnítko, které odkazuje na rovnost mužů a žen. Díky svému minimalismu je snadno adaptabilní na různá média,“ uvádí agentura Intoit, která koncept vytvořila. Nová tvář má ženskému fotbalu pomoci k růstu členské základny i obecně ke zvýšení atraktivity v Česku.

Nová vizuální identita ženského fotbalu

Nová vizuální identita ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Nové logo ženského fotbalu

Rebranding přinesl kreativní koncept #holkytaky, který představuje fotbalistky jako hrdinky dnešní doby. „Ženy dlouhodobě usilují o stejné společenské postavení, jako mají muži, mužský fotbal má ale nad tím ženským stále výraznou převahu. Ženský fotbal přitom zažívá celosvětový boom, zvedá se jeho sledovanost, návštěvnost na zápasech i členská základna. Dva rovnoběžné tahy štětcem symbolizují rovnítko, které naznačuje, že by si zasloužil i stejnou pozornost jako fotbal mužský, připomíná ale také válečnické malování tváře,“ popisují tvůrci konceptu.

Bára Votíková

Jednou z nositelek nové identity je Bára Votíková

Nový kreativní koncept #holkytaky

Nový kreativní koncept #holkytaky

Nový kreativní koncept #holkytaky

Nový kreativní koncept #holkytaky

„Rebrandingu předcházel rozsáhlý výzkum mezi 1.500 respondenty zaměřený na znalost a vnímání ženského fotbalu, který nám poskytl několik zajímavých insightů, například že nejpozitivněji vnímá ženský fotbal nejmladší skupina respondentů mezi 12 a 17 lety věku,“ uvedl Vladimír Šmíro, projektový manažer rebrandingu z agentury Intoit. „Jako hlavní asociace respondenti uváděli bojovnost a emoce. Na tom nový brand staví, je silný a reflektuje reálné hodnoty ženského fotbalu.“

Cílem zpracovatelské agentury bylo úplně se vymanit z prvoplánových klišé a přijít s unikátním nápadem. Značka ženského fotbalu totiž dosud pracovala se stylizovanou ženskou postavou s míčem, přičemž podobná loga se používají i v zahraničí a bývá těžké je od sebe odlišit.

„Nové logo je minimalistické, základní barvy černá a bílá jsou dobře viditelné, díky své jednoduchosti je snadno zapamatovatelné a využitelné v digitálu. Jedná se o propracovaný systém, kdy se tentýž symbol využívá v mutacích pro první ligu, druhou ligu a pohár,“ popsal art director Jeremy J. Jonson z agentury Intoit. Ta už loni kompletně rebrandovala českou fotbalovou ligu mužů na Fortuna ligu.