Fotbalová asociace České republiky představila nový brand pro ženský fotbal. „Vizuál se vydal cestou aktuálního trendu zjednodušení a vytvořil logo připomínající rovnítko, které odkazuje na rovnost mužů a žen. Díky svému minimalismu je snadno adaptabilní na různá média,“ uvádí agentura Intoit, která koncept vytvořila. Nová tvář má ženskému fotbalu pomoci k růstu členské základny i obecně ke zvýšení atraktivity v Česku.
Rebranding přinesl kreativní koncept #holkytaky, který představuje fotbalistky jako hrdinky dnešní doby. „Ženy dlouhodobě usilují o stejné společenské postavení, jako mají muži, mužský fotbal má ale nad tím ženským stále výraznou převahu. Ženský fotbal přitom zažívá celosvětový boom, zvedá se jeho sledovanost, návštěvnost na zápasech i členská základna. Dva rovnoběžné tahy štětcem symbolizují rovnítko, které naznačuje, že by si zasloužil i stejnou pozornost jako fotbal mužský, připomíná ale také válečnické malování tváře,“ popisují tvůrci konceptu.
„Rebrandingu předcházel rozsáhlý výzkum mezi 1.500 respondenty zaměřený na znalost a vnímání ženského fotbalu, který nám poskytl několik zajímavých insightů, například že nejpozitivněji vnímá ženský fotbal nejmladší skupina respondentů mezi 12 a 17 lety věku,“ uvedl Vladimír Šmíro, projektový manažer rebrandingu z agentury Intoit. „Jako hlavní asociace respondenti uváděli bojovnost a emoce. Na tom nový brand staví, je silný a reflektuje reálné hodnoty ženského fotbalu.“
Cílem zpracovatelské agentury bylo úplně se vymanit z prvoplánových klišé a přijít s unikátním nápadem. Značka ženského fotbalu totiž dosud pracovala se stylizovanou ženskou postavou s míčem, přičemž podobná loga se používají i v zahraničí a bývá těžké je od sebe odlišit.
„Nové logo je minimalistické, základní barvy černá a bílá jsou dobře viditelné, díky své jednoduchosti je snadno zapamatovatelné a využitelné v digitálu. Jedná se o propracovaný systém, kdy se tentýž symbol využívá v mutacích pro první ligu, druhou ligu a pohár,“ popsal art director Jeremy J. Jonson z agentury Intoit. Ta už loni kompletně rebrandovala českou fotbalovou ligu mužů na Fortuna ligu.