Bermudskou CME, majitele tuzemské televize Nova, plánují koupit společně čínská CEFC a místní skupina Penta, píše Reuters. CME nyní spadá do amerického mediálního koncernu Time Warner.

Zhodnoťte svůj obsah na maximum

Dobrý obsah nestačí jen vydat. Je třeba ho atomizovat, recyklovat. Tím maximalizujete jeho potenciál. Jak to provést? Čtěte devátý díl seriálu agentury C3 Prague o content marketingu.

Objevte tajemství content marketingu

Objevte tajemství content marketingu

Právě jste přišli s parádním nápadem, úžasným příběhem, který si vaše cílové publikum zamiluje. Máte koncept, za jaký by každý marketér oblíznul všech deset. Takže teď už jen stačí zveřejnit ho bez fanfár na svém blogu a čekat, až ho tam někdo najde.

Že za takové rozumy pěkně děkujete? Budete překvapeni, kolik lidí to tak opravdu dělá. Váš obsah možná je výborně napsaný, podložený skvělým zevrubným průzkumem, jenže vaše publikum má tak málo času číst a tolik mediálních lákadel. O jejich pozornost je potřeba zabojovat. Pokud svůj materiál zveřejníte přes jeden kanál a v jedné mediální formě, vyplýtváte potenciál dobrého nápadu dřív, než se vůbec začal zhodnocovat.

Možná jste napsali e-knihu, která dokáže redefinovat hranice vašeho oboru, ale pokud ji jednoduše vyvěsíte na své webové stránky a necháte osudu, nedosáhnete na slušnou trakci. Vaši čtenáři už budou zaneprázdněni jinde. Nejspíš je ani nenapadne, že by měli každý týden kontrolovat vaše stránky s nadějí, že tam najdou něco nového. Zlaté pravidlo obsahu zní: recyklovat, recyklovat, recyklovat. Modifikujte obsah a použijte ho v tolika formách, přes tolik kanálů, kolik unesete. Jen tak z něj vytěžíte maximální efekt. Není nutné pracovat na vytváření nového contentu každý den. Je důležité dostat obsah, který už máte, k co největšímu počtu lidí.

Vaším prvním úkolem je samozřejmě zjistit, kde a jak vaše publikum konzumuje novinky a témata. Toho jsme se dotkli už minulý týden. Tak například pokud chcete svou e-knihu z oblasti finančních technologií představit top manažerům technických firem, zveřejňovat úryvky z knihy na Instagramu nebude ta pravá cesta. Zato cílit na ně prostřednictvím profesionální sítě LinkedIn nebo Twitteru nejspíš ano. Proto se vyplatí podrobná rozvaha nad tím, které kanály vaše publikum využívá, a nad nejlepším způsobem, jak rozdrobit hlavní content na krátké, chytlavé příspěvky. To platí pro oblast B2B i B2C.

Takové rozvaze musí předcházet kvalitní průzkum uživatelských chutí a preferencí vašeho cílového publika. Ale to, že vaši e-knihu, váš původní materiál bude potřeba rozdělit na krátké úryvky v různých formátech a příspěvky zveřejňovat napříč různými kanály (nebo atomizovat, jak říkáme my z oboru), platí vždy a všude.

Vezměte si příklad slavného britského kuchaře Jamieho Olivera. Když se poprvé vyšvihl na výsluní, bývalo zvykem, že kulinářské celebrity napíšou knižní kuchařku (hlavní obsah) a její vydání podpoří účastí v různých televizních pořadech, generováním recenzí a serializovaných úryvků v tisku a nakonec objedou knihkupectví s autogramiádou. Takové postupy jsou i nadále určitě důležitou součástí značky, kterou Jamie Oliver vybudoval. Celosvětově známou celebritou se však stal především díky své digitální distribuční strategii.

Místo zveřejňování jednotlivých receptů na webu Jamie Oliver natáčí zábavná kuchařská videa pro svůj kanál na YouTube, sdílí na Instagramu neodolatelné fotky jídla, obrázky a videa dává také na Facebook, Twitter, vystupuje na TED Talks a tak podobně. Pokud Oliverovy sociální sítě pečlivě prozkoumáte, zjistíte, že velký podíl (ale ne všechen) jeho obsahu a zpráv je recyklovaný – a to nejen u něj na sítích, ale také díky třetím stranám. Ze svého určitě atraktivního obsahu prostě vymačká každou kapku potenciálu, a tak zajistí maximální návratnost investic.

Tento postup má i druhý efekt: atomizací obsahu výrazně zlepšuje vyhledávatelnost. Někteří lidé možná právě googlují konkrétní recept Jamieho Olivera, mnoho dalších ale bude hledat, jak zpracovat cuketu, nebo jak uvařit dnes večer těstoviny či jinou italskou specialitu. Čím víc obsahu s různými klíčovými slovy už Jamie Oliver na internetu má, tím větší je pravděpodobnost, že traffic, který by možná končil u konkurence, se objeví právě na jeho webových stránkách. A samozřejmě – čím větší návštěvnost u jeho obsahu, tím lepší bude jeho vyhledávací pořadí a tím snáze ho lidé opět najdou.

Jamie Oliver je dnes velkou obchodní značkou a může si dovolit investovat do marketingu značné částky. Stejné zásady a postupy se ale dají aplikovat i v ​​menších společnostech, které si teprve chtějí budovat pozici na trhu. Jako příklad vezměme malou značku Thornback & Peel, která navrhuje a prodává dekorační a domácí potřeby. Firma má vlastní blog (hlavní obsah), který aktualizuje jednou do měsíce.  Jejich témata se vztahují k domácnosti, designu, způsobům, jak zkrášlovat, zútulňovat byt, vyrábět vlastní dekorace, jak rolovat ubrousky (ne, vážně), zveřejňují tipy na svatební seznamy a další. Z tohoto hlavního obsahu pak vybírají potravu pro svůj Instagram, Facebook, Pinterest a Twitter. Vlastní blog není jediným zdrojem obsahu pro jejich sociální sítě, ale značka tak zajistí, aby obsah, jehož výroba spotřebovala hodně firemních zdrojů, jel na maximální výkon.

I B2B marketing si s takovým přístupem dobře rozumí. Pro konzultantskou firmu McKinsey je online vlajkovou lodí web, kde zveřejňuje klasický odborný materiál, zpracovaný obsažně a do hloubky. Takový materiál však nepřežívá jen na webových stránkách, šíří se také formou krátkých úryvků a shrnutí, infografů a videí. Společnost je zveřejňuje na sociálních sítích Facebook, LinkedIn a Twitter. Jeden rozsáhlý článek, například o organickém růstu, může obsahovat několik infografik, videorozhovor s autorem a další materiál, který lze rozdělit do tweetů. Každý takový příspěvek, který se nezávisle na webu šíří dál a recykluje i na jiných kanálech, představuje nové příležitosti, jak oslovit a  přitáhnout širší publikum.

Pokud tedy chcete získat ze svého skvělého nápadu a parádního obsahu co nejvíce, zhodnoťte všechno, co víte o mediálních návycích svého publika, a vyberte příslušné kanály. Potom zvažte, jaké formáty tam nejlépe fungují. Nakonec naplánujte, jak z jednoho zdrojového materiálu vytvořit co nejširší a nejpestřejší balík příspěvků napříč všemi mediálními kanály a sociálními sítěmi.

Bude vás to stát víc úsilí, než vypublikovat e-knihu nebo blog na webových stránkách, ale stojí to za to. Právě tak můžete pro svůj příběh a pro své SEO udělat hotové zázraky.

Objevte tajemství content marketingu

Kliknutím na obrázek zobrazíte všechny díly seriálu

Text je placenou propagací agentury C3 Prague