Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Zika, Klempíř a Knobloch chystají „převratnou aplikaci“

Vyhledávací internetovou aplikaci chce uvést nová firma Yemobox. Založil ji fotograf Adolf Zika, textař Oto Klempíř je její marketingový ředitel, designér Petr Knobloch výkonný.

Adolf Zika

Adolf Zika

Fotograf, režisér a producent Adolf Zika stojí za projektem nové internetové aplikace, jejíž kampaň odstartuje teaserovou upoutávkou 1. září. „Aplikace je založena na systému jakéhosi technologicko-psychologického algoritmu, na který jsem přišel 3. ledna 2015 v odpoledních hodinách z potřeby v osobním životě. Už roky jsem nebyl schopen využívat vyhledávací aplikace pro jejich nehostinost vůči uživateli, a tak jsem vymyslel takovou, kterou může ovládat snadno i má matka a usnadní mi můj osobní život a potřeby,“ tvrdí Zika. 

Aplikaci začal vyrábět s americkou firmou Tapmates. Následně založil se svou ženou Stanislavou společnost Yemobox, jejímiž spolumajiteli jsou on sám, společnost ZZ Holding a společnost Casper Group. Zika působí ve firmě Yemobox jako prozatímní generální ředitel, dokud nenajde vhodného manažera. „Algoritmus, který jsem vymyslel, je univerzální nástroj a spolu s ním jsem v prvních měsících tohoto roku napsal ještě dalších šest aplikací. Potřebuji se k nim vrátit a nesedět v úřednickém křesle,“ říká Zika.

Tým Yemoboxu proto posílil textař a hudebník Oto Klempíř jako marketingový ředitel a výkonným ředitelem se stal designér Petr Knobloch, který dlouhodobě působí ve Spojených státech. „Petr Knobloch byl pro mě velké štěstí, byl na chvilku v Česku a hned se měl vracet do New Yorku, ale už jsem ho nepustil,“ říká Zika.

Vývoj aplikace se podle jeho slov vešel do dvou milionů dolarů. Slavnostně představena má být v polovině října. Podle Zikova předběžného popisu by aplikace měla být schopna „okamžitě najít to, co potřebujete, ve 140 oborech lidské činnosti“.

„Každý člověk má dnes ve smartphonu spoustu aplikací, z nichž aktivně používá tak pět procent. Spousta aplikací mě vytáčí svou nefunkčností a složitostí. Ale tohle je jednoduchá intuitivní věc založená na první signální soustavě a vizuální paměti, tedy pravé hemisféře. Je to kombinace psychologie a technologie. Nic nepíšete, nic nečtete, stačí se jen dívat a výsledek můžete mít za tři až pět vteřin,“ uvádí zatím dost nekonkrétně Zika.

Teaserová kampaň představí logo nové aplikace. Kampaň má začít ve třech největších českých městech. Nejsilněji v pražském metru, později by měly přibýt billboardy a online média. Oficiální informace pro média budou prý uvolněny však až těsně před spuštěním, tedy v půlce října.

Adolf Zika

Fotografovat začal v roce 1994 a rok nato zvítězil v kategorii sportovní série prvního ročníku soutěže Czech Press Photo. Mimo jiné byl kmenovým fotografem módní značky Pietro Filipi nebo cestovní kanceláře Fischer a letecké společnosti Fischer Air. V roce 1999 založil filmovou a produkční společnost Zipo film. Na podzim roku 2000 byl vybrán mezi šest fotografů světa, prezentovaných společností Leica na světové výstavě Photokina v Kolíně nad Rýnem. Je autorem knižního projektu Poslední kniha století – Jeden den v životě České republiky, do kterého zapojil na 120 fotografů z Česka a dalších čtyř zemí. Od roku 2001 režíruje televizní spoty, pro Orange Slovensko vytvořil v Jihoafrické republice firemní rebranding této značky, v Česku režíroval image spoty společnosti Mountfield. Od roku 2013 spolupracuje na kalendáři společnosti Stock. V roce 2014 natočil celovečerní hraný film Burácení. Dlouhodobě pracuje na projektu Charisma, ve kterém se věnuje portrétům osobností, jako je Miloš Forman, Johnny Depp, Denny Trejo, Boris Becker, Emerson Fittipaldi a další.

Oto Klempíř

Český zpěvák, textař a scenárista působil nejdřív v české rockové hudební skupině Garage a je frontmanem a autorem textů české funkově-rockové skupiny J.A.R. (Jednotka Akademického Rapu nebo také Jaromír a Radomír), která vznikla 17. listopadu 1989. Je autorem několika básnických sbírek a scénářů k filmům Czech Made Man a Hranaři. Podílel se na hudbě k filmům Snowboarďáci, Rafťáci a Rock podvraťáků. Paralelně s hudební kariérou budoval kariéru reklamní: Působil v agenturách Young&Rubicam, Mark BBDO, čtyři roky byl kreativním ředitelem agentury Ogilvy&Mather a na stejné pozici pracoval i v JWT. Později spoluzaložil novou komunikační agenturu Candoo. 

Petr Knobloch

Grafický a webový designér Petr Knobloch absolvoval ateliér 2D designu na Cranbrook Academy of Art v Michiganu a od konce 90. let postupně pracoval v agenturách Ogilvy Interactive Detroit, Agency.com New York, Samba Digital Media a Symblaze Praha, kde jako art director a kreativní ředitel vedl designérské týmy na internetových projektech. Odpovídal například za globální internetovou podobu Ford Motor Company a navrhl webové prezentace British Airways, Coca Coly, Gucci či Vodafone. V roce 2001 založil společně s designérem Tomášem Celiznou designérsko vývojářské studio dgú, v roce 2009 spustil vlastní společnost Sort Of, která navrhla například redesign oficiálního portálu české vlády a vytvořila internetový portál Designbloku. Loni v září založil internetový portál Nové české domy, nabízející výběr kvalitních rodinných domů postavených na území Česka od roku 1992.