Fotograf, režisér a producent Adolf Zika stojí za projektem nové internetové aplikace, jejíž kampaň odstartuje teaserovou upoutávkou 1. září. „Aplikace je založena na systému jakéhosi technologicko-psychologického algoritmu, na který jsem přišel 3. ledna 2015 v odpoledních hodinách z potřeby v osobním životě. Už roky jsem nebyl schopen využívat vyhledávací aplikace pro jejich nehostinost vůči uživateli, a tak jsem vymyslel takovou, kterou může ovládat snadno i má matka a usnadní mi můj osobní život a potřeby,“ tvrdí Zika.
Aplikaci začal vyrábět s americkou firmou Tapmates. Následně založil se svou ženou Stanislavou společnost Yemobox, jejímiž spolumajiteli jsou on sám, společnost ZZ Holding a společnost Casper Group. Zika působí ve firmě Yemobox jako prozatímní generální ředitel, dokud nenajde vhodného manažera. „Algoritmus, který jsem vymyslel, je univerzální nástroj a spolu s ním jsem v prvních měsících tohoto roku napsal ještě dalších šest aplikací. Potřebuji se k nim vrátit a nesedět v úřednickém křesle,“ říká Zika.
Tým Yemoboxu proto posílil textař a hudebník Oto Klempíř jako marketingový ředitel a výkonným ředitelem se stal designér Petr Knobloch, který dlouhodobě působí ve Spojených státech. „Petr Knobloch byl pro mě velké štěstí, byl na chvilku v Česku a hned se měl vracet do New Yorku, ale už jsem ho nepustil,“ říká Zika.
Vývoj aplikace se podle jeho slov vešel do dvou milionů dolarů. Slavnostně představena má být v polovině října. Podle Zikova předběžného popisu by aplikace měla být schopna „okamžitě najít to, co potřebujete, ve 140 oborech lidské činnosti“.
„Každý člověk má dnes ve smartphonu spoustu aplikací, z nichž aktivně používá tak pět procent. Spousta aplikací mě vytáčí svou nefunkčností a složitostí. Ale tohle je jednoduchá intuitivní věc založená na první signální soustavě a vizuální paměti, tedy pravé hemisféře. Je to kombinace psychologie a technologie. Nic nepíšete, nic nečtete, stačí se jen dívat a výsledek můžete mít za tři až pět vteřin,“ uvádí zatím dost nekonkrétně Zika.
Teaserová kampaň představí logo nové aplikace. Kampaň má začít ve třech největších českých městech. Nejsilněji v pražském metru, později by měly přibýt billboardy a online média. Oficiální informace pro média budou prý uvolněny však až těsně před spuštěním, tedy v půlce října.
Adolf Zika
Fotografovat začal v roce 1994 a rok nato zvítězil v kategorii sportovní série prvního ročníku soutěže Czech Press Photo. Mimo jiné byl kmenovým fotografem módní značky Pietro Filipi nebo cestovní kanceláře Fischer a letecké společnosti Fischer Air. V roce 1999 založil filmovou a produkční společnost Zipo film. Na podzim roku 2000 byl vybrán mezi šest fotografů světa, prezentovaných společností Leica na světové výstavě Photokina v Kolíně nad Rýnem. Je autorem knižního projektu Poslední kniha století - Jeden den v životě České republiky, do kterého zapojil na 120 fotografů z Česka a dalších čtyř zemí. Od roku 2001 režíruje televizní spoty, pro Orange Slovensko vytvořil v Jihoafrické republice firemní rebranding této značky, v Česku režíroval image spoty společnosti Mountfield. Od roku 2013 spolupracuje na kalendáři společnosti Stock. V roce 2014 natočil celovečerní hraný film Burácení. Dlouhodobě pracuje na projektu Charisma, ve kterém se věnuje portrétům osobností, jako je Miloš Forman, Johnny Depp, Denny Trejo, Boris Becker, Emerson Fittipaldi a další.
Oto Klempíř
Český zpěvák, textař a scenárista působil nejdřív v české rockové hudební skupině Garage a je frontmanem a autorem textů české funkově-rockové skupiny J.A.R. (Jednotka Akademického Rapu nebo také Jaromír a Radomír), která vznikla 17. listopadu 1989. Je autorem několika básnických sbírek a scénářů k filmům Czech Made Man a Hranaři. Podílel se na hudbě k filmům Snowboarďáci, Rafťáci a Rock podvraťáků. Paralelně s hudební kariérou budoval kariéru reklamní: Působil v agenturách Young&Rubicam, Mark BBDO, čtyři roky byl kreativním ředitelem agentury Ogilvy&Mather a na stejné pozici pracoval i v JWT. Později spoluzaložil novou komunikační agenturu Candoo.
Petr Knobloch
Grafický a webový designér Petr Knobloch absolvoval ateliér 2D designu na Cranbrook Academy of Art v Michiganu a od konce 90. let postupně pracoval v agenturách Ogilvy Interactive Detroit, Agency.com New York, Samba Digital Media a Symblaze Praha, kde jako art director a kreativní ředitel vedl designérské týmy na internetových projektech. Odpovídal například za globální internetovou podobu Ford Motor Company a navrhl webové prezentace British Airways, Coca Coly, Gucci či Vodafone. V roce 2001 založil společně s designérem Tomášem Celiznou designérsko vývojářské studio dgú, v roce 2009 spustil vlastní společnost Sort Of, která navrhla například redesign oficiálního portálu české vlády a vytvořila internetový portál Designbloku. Loni v září založil internetový portál Nové české domy, nabízející výběr kvalitních rodinných domů postavených na území Česka od roku 1992.