V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Živější hudba, lepší wifi, světlejší interiér. Pekařství Paul vychází vstříc mladým

Síť restaurací s vlastní pekárnou teď vybírá, přes který e-shop začne prodávat pečivo online.

Inovovaná provozovna sítě Paul na pražském Chodově

Inovovaná provozovna sítě Paul na pražském Chodově

Inovovaná provozovna sítě Paul na pražském Chodově

Inovovaná provozovna sítě Paul na pražském Chodově

Síť francouzských pekařství Paul začala v Česku s „lehkým redesignem“ svých poboček. Tu v nákupním centru na pražském Chodově uvedla předělanou teď v září, je zařízena podle nejnovějšího stylu poboček Paul ve světě. Následovat mají další. „Teď strategicky uvažujeme, která pobočka bude v rekonstrukci navazovat,“ řekl Médiáři ředitel pekařství Paul Filip Kubernat. Ten letos na jaře vystřídal Romana Plívu, který Paul vedl pět let.

Novinky v podobě poboček mají za cíl lákat mladé: „Pozměnili a oživili jsme například hudební podkres v našich prodejnách. Je stále typicky francouzský, ale styl je modernější. Prodejna je světlejší, působí otevřeněji a přístupněji, na modernější francouzský styl máme skvělé ohlasy. Vylepšujeme také síť wifi na našich obchodech, od rychlosti připojení až po design.“

Mezinárodní síť francouzských pekařství v zemích střední a východní Evropy vznikla v roce 1889 v Lille, současné vedení sídlí v Paříži. Na český trh vstoupila na podzim 2008, kdy otevřela první pobočku v pražském centru Flora. Provozuje ji Lagardere Travel Retail. Momentálně má 20 poboček a chce otvírat další: „Další růst přes nové pobočky výhledově plánujeme, v tuto chvíli pečlivě hodnotíme potenciál každé možné nové lokality.“

Filip Kubernat

Filip Kubernat je čerstvým ředitele řetězce Paul

Dvacítku poboček sítě Paul denně navštíví přes 10.000 lidí, což je meziročně o 15 % víc. Ve věrnostním programu Merci Club, spuštěném v roce 2013, který nabízí 7 % z každého nákupu ve formě bodů, Paul dodnes nasbíral 44.500 členů. Typickou zákaznicí sítě Paul je dobře situovaná žena ve věku 30 až 50 let. Především ty uvítaly letní novinku v sortimentu, lososovou faluche, druh pečiva ze severní Francie. „Na období adventu jsme zase připravili nový druh oblíbeného zákusku z odpalovaného těsta, který se jmenuje eclair,“ přibližuje ředitel.

Celých 11 let přítomnosti řetězce v Česku se na první příčce prodeje drží klasický croissant, s téměř čtvrtinovým obsahem másla. Ročně Paul croissantu upeče skoro 1.200.000 kusů. „Ve 20 českých pobočkách spotřebujeme až tunu těsta denně. Těsto vyrábíme ze speciální mouky dovezené z Francie, kde se pouze pro Paul mele ze specifického druhu pšenice. V naší pekárně v centru Prahy pečeme pro všechny pobočky a zásobujeme je několikrát denně,“ popisuje Filip Kubernat.

Kromě pekařských a cukrářských produktů Paul od roku 2017 Paul prodává také teplá jídla. Teď uvádí jejich novou řadu, jde o zapečené sendviče a toasty, polévky, omelety či naposledy burger s kuřecím masem v bulce z klasického těsta.

Brzy chce Paul začít testovat prodej prémiového pečiva prostřednictvím internetu, přes některý z předních online supermarketů: „Aktuálně jednáme s několika subjekty, ve všech případech se jedná o top hráče na trhu.“

Na vlastním e-shopu Paul registruje měsíčně kolem 400 objednávek, v hodnotě až milion korun. Převážně jde o firemní zákazníky, kteří objednávají na klíč: „Firmy si zvykly objednávat u nás jednak catering na různá jednání a akce a jednak občerstvení pro zaměstnance na porady a meetingy.“