Síť francouzských pekařství Paul začala v Česku s „lehkým redesignem“ svých poboček. Tu v nákupním centru na pražském Chodově uvedla předělanou teď v září, je zařízena podle nejnovějšího stylu poboček Paul ve světě. Následovat mají další. „Teď strategicky uvažujeme, která pobočka bude v rekonstrukci navazovat,“ řekl Médiáři ředitel pekařství Paul Filip Kubernat. Ten letos na jaře vystřídal Romana Plívu, který Paul vedl pět let.
Novinky v podobě poboček mají za cíl lákat mladé: „Pozměnili a oživili jsme například hudební podkres v našich prodejnách. Je stále typicky francouzský, ale styl je modernější. Prodejna je světlejší, působí otevřeněji a přístupněji, na modernější francouzský styl máme skvělé ohlasy. Vylepšujeme také síť wifi na našich obchodech, od rychlosti připojení až po design.“
Mezinárodní síť francouzských pekařství v zemích střední a východní Evropy vznikla v roce 1889 v Lille, současné vedení sídlí v Paříži. Na český trh vstoupila na podzim 2008, kdy otevřela první pobočku v pražském centru Flora. Provozuje ji Lagardere Travel Retail. Momentálně má 20 poboček a chce otvírat další: „Další růst přes nové pobočky výhledově plánujeme, v tuto chvíli pečlivě hodnotíme potenciál každé možné nové lokality.“
Dvacítku poboček sítě Paul denně navštíví přes 10.000 lidí, což je meziročně o 15 % víc. Ve věrnostním programu Merci Club, spuštěném v roce 2013, který nabízí 7 % z každého nákupu ve formě bodů, Paul dodnes nasbíral 44.500 členů. Typickou zákaznicí sítě Paul je dobře situovaná žena ve věku 30 až 50 let. Především ty uvítaly letní novinku v sortimentu, lososovou faluche, druh pečiva ze severní Francie. „Na období adventu jsme zase připravili nový druh oblíbeného zákusku z odpalovaného těsta, který se jmenuje eclair,“ přibližuje ředitel.
Celých 11 let přítomnosti řetězce v Česku se na první příčce prodeje drží klasický croissant, s téměř čtvrtinovým obsahem másla. Ročně Paul croissantu upeče skoro 1.200.000 kusů. „Ve 20 českých pobočkách spotřebujeme až tunu těsta denně. Těsto vyrábíme ze speciální mouky dovezené z Francie, kde se pouze pro Paul mele ze specifického druhu pšenice. V naší pekárně v centru Prahy pečeme pro všechny pobočky a zásobujeme je několikrát denně,“ popisuje Filip Kubernat.
Kromě pekařských a cukrářských produktů Paul od roku 2017 Paul prodává také teplá jídla. Teď uvádí jejich novou řadu, jde o zapečené sendviče a toasty, polévky, omelety či naposledy burger s kuřecím masem v bulce z klasického těsta.
Brzy chce Paul začít testovat prodej prémiového pečiva prostřednictvím internetu, přes některý z předních online supermarketů: „Aktuálně jednáme s několika subjekty, ve všech případech se jedná o top hráče na trhu.“
Na vlastním e-shopu Paul registruje měsíčně kolem 400 objednávek, v hodnotě až milion korun. Převážně jde o firemní zákazníky, kteří objednávají na klíč: „Firmy si zvykly objednávat u nás jednak catering na různá jednání a akce a jednak občerstvení pro zaměstnance na porady a meetingy.“