Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Zkušebně startuje česká sociální síť hodnocení Wrate.it

„Wrate.it vzniká, aby pomohlo změnit chování personálu k zákazníkům,“ říká Radek Šitera, jeden ze zakladatelů online podniku.

Zkušební provoz zahájila nová česká sociální síť Wrate.it, pro hodnocení včetně restaurací, hotelů, kadeřnictví, prodejen oblečení, elektroniky, sportovních potřeb či potravin, ale i finančních institucí, benzinových pump či cestovních kanceláří. Od existujících konkurentů Yelp, Foursquare či Ohodnoť.cz firmy Market Vision se chce vymezovat tak, že uživateli bude zobrazovat jen hodnocení přátel v rámci sítě. Přidá i žebříčky podle kategorií podniků (italské restaurace, čerpací stanice apod.) či kritérií jako ochota nebo znalosti obsluhy, kvalita jídla či ceny.

„Wrate.it vzniká, aby pomohlo změnit chování personálu k zákazníkům. Když jste třeba v dobré restauraci a pochválíte číšníka nebo kuchaře za to, že odvedl dobrou práci, potěší ho to sice, ale další zákazníky to podniku nepřivede,“ vysvětluje Radek Šitera, který síť rozjíždí v mladoboleslavské firmě Wrateit se svým dědem Miloslavem Vernerem a s kolegou Pavlem Bouškou. Šitera a Verner drží ve firmě po 40 %, Bouška zbývajících 20 %. Počáteční investice je v řádu statisíců korun.

„Do konce roku 2014 chceme mít deset tisíc aktivních wraterů a získat investici minimálně 5 milionů korun na další rozvoj. Do tří let bychom rádi do zahraničí, nejlépe do Silicon Valley,“ řekl Médiáři zakladatel sociální sítě Šitera. „Investici potřebujeme na marketing - uživatele prostě získat musíme a bez nich to nepůjde - a další rozvoj aplikace,“ doplnil.

Hlavním zdrojem příjmů Wrate.it mají být placené účty pro firmy, které za několik set korun měsíčně budou moci sledovat všechna hodnocení svých poboček, upravovat si vzhled profilů a navíc dostanou další nástroje, jak lépe pracovat se zákazníky, kteří hodnotili je nebo podobné podniky v okolí.

Přitom 5 % z těchto příjmů půjde na podporu UNICEF, stejně tak 10 haléřů za každé hodnocení. „Zlepšovat svět nechceme pouze bojem za lepší služby,“ podotkl Radek Šitera.

Do zkušebního provozu se ode dneška může hlásit každý, půjde to i s využitím účtu z Facebooku. Oficiální spuštění se plánuje na 21. března, kdy by měla být k dispozici rovněž mobilní aplikace, pro snadnější používání.

Wrate.it

Wrate.it

Wrate.it