Pavle Holcové, spolupracovnici zavražděného žurnalisty Jána Kuciaka, slovenští kriminalisté při osm hodin trvajícím výslechu zabavili mobil i s daty k dalším citlivým případům, jež s Kuciakem nesouvisejí, píše Sme. Novinářka odmítla poskytnout k mobilu kódy, policisté se je pokusí prolomit. „Enormní zájem měli na tom, abych jim řekla, co vím o slovenských podvodech na DPH a podnikání Mariána Kočnera. Když jsem jim odpověděla, že jsem se tím nezabývala a detaily k těmto případům nemám, nevěřili mi,“ řekla Holcová ČTK. Pak výslech popsala blíž. Český Nadační fond nezávislé žurnalistiky žádá, aby policie okamžitě telefon Holcové vrátila.

Zlatá pecka 2017: nej hercem v reklamě zas Trojan

Nejstarší tuzemská soutěž kreativity rozdala ve svém 23. ročníku dvacítku zlatých trofejí. Po dvou mají Triad Advertising, Wiktor Leo Burnett, Havas Worldwide a Saatchi & Saatchi.

Zleva Valérie Zawadská, Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi), Jan Tuček, Tomáš Hynčica (Nielsen Admosphere)

Předávání ceny pro Ivana Trojana. Zleva Valérie Zawadská, Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi), Jan Tuček, Tomáš Hynčica (Nielsen Admosphere)

Celkem 20 ocenění Zlatá pecka našlo ve čtvrtek večer své majitele, na slavnostním vyhlášení tradiční výroční soutěže české a slovenské reklamní tvorby. Nejvíc Zlatých pecek si odnesly agentury Triad Advertising a Wiktor Leo Burnett ze Slovenska a Havas Worldwide a Saatchi & Saatchi z Česka, všechny dostaly po dvou trofejích. Přihlášky letos poslalo 40 agentur a dalších subjektů. Posuzovala je porota v čele s admanem Martinem Štěpánkem, v níž zasedli i režiséři F. A. Brabec a Milan Cieslar, hudebník Zdenek Merta, producent Rudolf Biermann, střihač Jan Mattlach, Hana Halvorsen Banks či Tomáš Jindříšek.

Zlatá pecka 2017: kompletní seznam oceněných

kategorie přihlašovatel / agentura název exponátu zadavatel / klient
Jiné / kampaň Triad Advertising 17. november O2 Slovensko
TV spot Triad Advertising Príroda je na dosah Rajo Probia
Product placement Omnicom Media Group G2 Band academy Komerční banka
Plakát Wunderman Vajíčka, která mohou změnit svět Prague Fertility Centre
Rozhlasový spot Wiktor Leo Burnett Zlatý Bažant 73 – Vianoce Heineken Slovensko – Zlatý Bažant
TV spot Wiktor Leo Burnett Angelika Poštová banka
Product placement Media Club Mall Adventní Kalendář – Divácké zprávy Mall, a.s.
Product placement Česká televize Labyrint II. – Raiffeisenbank Raiffeisenbank, a.s.
Jiné / kampaň Made by Vaculik Karta, ktorá má význam Tatra banka
Plakát Respect App Čistota, ktorú ste nevideli Metsä Tissue
TV spot Havas Worldwide Prague Život dává smysl, když je vše na svém místě EKO-KOM
Billboard Havas Worldwide Prague Pro ženy, kterým se hodně urodilo Triola
TV spot Saatchi & Saatchi Piloti – Cenová turbulence T-Mobile Czech Republic a.s.
TV spot Saatchi & Saatchi Piloti – Mraky dat T-Mobile Czech Republic a.s.
Jiné / Mobile Zaraguza Rexona telefónne číslo Rexona
Multimediální a internetová prezentace This is Locco Skutočné rozprávkové domy VÚB Banka
Jiné / case study video McCann Prague Unspeakably fancy Rémy Cointreau
Tisková inzerce Apple Pie V našej zemi zrodilo sa Štrbské Presso Štrbské Presso
Multimediální a internetová prezentace Core 4 Viva Ulica! Slovenská sporiteľňa
Multimediální a internetová prezentace Dark Side Zvon Václav Nadace Charty 77

Zdroj: Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace

Zlatá pecka je nejstarší reklamní soutěží v Česku, proběhl už její 23. ročník. „Kde jsou ty doby, kdy ještě před několika lety byla z celkového počtu prací třetina printové inzerce. Zlatá pecka každým rokem naopak registruje nárůst přihlášek do onlinu a product placementu. Tyto možnosti reklamní komunikace evidentně zadavatele přitahují a požadavky na kreativitu tvůrců rostou,“ konstatuje pořádající Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace. Novinkou letošního ročníku byla Cena akademické poroty Vysoké školy kreativní komunikace, získala ji agentura Triad Advertising za kampaň 17. november.

Zlatá pecka 2017: zvláštní mediální ceny

ocenění kategorie přihlašovatel kampaň klient
Media Marketing Services Rozhlasový spot Radiohouse Kampaň pro Policii ČR Policie ČR Plzeňský kraj
Product Placement Award Product placement Solootions, Omnicom Media Group Škoda Cooliaq Škoda Auto
Digitální a internetová cena Multimediální a internetová prezentace Havas Worldwide Prague Prison exit Amnesty International CZ
Akademická cena VŠKK Jiné / kampaň Triad Advertising 17. november O2 Slovensko
Nejlepší herec v reklamě TV spot     Ivan Trojan

Zdroj: Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace

Z hlasování 10.000 lidí opět vzešel nejoblíbenější herec v reklamě. Prvenství z předchozího roku v anketě obhájil Ivan Trojan, který byl poslední sezónu vidět ve spotech T-Mobilu (v těchto dnech ho nahradili Kryštof Hádek, Jiří Langmajer či Petra Kvitová). V hlasování za sebou Trojan nechal Tomáše Jeřábka a Tomáše Měcháčka (ze spotů Air Bank), Hynka Čermáka (Staropramen) a Jiřího Bartošku (donedávna Moneta Money Bank).