Zlaté pero dostal slogan Jen trouba upeče štrúdl

Vítězem pátého ročníku soutěže reklamních textařů se stal Daniel Friš z Kaspenu.

Cenu Zlaté pero přebírá Dan Friš z Kaspen/Jung von Matt z rukou svého mladšího bratra Pavla Friše z VCCP, přihlížejí členové textařského sdružení

Cenu Zlaté pero přebírá Dan Friš z Kaspen/Jung von Matt z rukou svého mladšího bratra Pavla Friše z VCCP, přihlížejí členové textařského sdružení

České reklamní sdružení Creative Copywriters Club vyhlásilo v prostorách agentury Konektor vítěze již 5. ročníku soutěže reklamních textů Zlaté pero 2016.

Nejvyšší příčku obsadila outdoorová kampaň cider Somersby, brand patřící do portfolia Budějovického Budvaru. Autorem headlinu Jen trouba upeče štrúdl je Daniel Friš z agentury Kaspen/Jung von Matt, shodou okolností bratr Pavla Friše, držitele loňského ocenění za Bernard Ale.

První místo získal slogan kampaně cideru Somersby od agentury Kaspen/Jung von Matt

První místo získal slogan kampaně cideru Somersby od agentury Kaspen/Jung von Matt

Druhým místem ocenila porota insight typografické kampaně Jobs.cz od agentury Outbreak. Třetí místo získal headline loňské kampaně festivalu Prague Pride Všichni jsme stejně teplí. Autorem této kampaně byl kreativní tým agentury Made by Vaculik ve složení Vít Bártek, Václav Matoušek a Pavel Sobek. Do letošního ročníku bylo přihlášeno 34 prací.

Nápaditá práce s jazykem v podání agentury Outbreak pro portál Jobs.cz obsadila místo druhé

Nápaditá práce s jazykem v podání agentury Outbreak pro portál Jobs.cz obsadila místo druhé

 

Headline loňské kampaně festivalu Prague Pride byl třetí

Headline loňské kampaně festivalu Prague Pride byl třetí

„Hlasování o vítězi skončilo 5:4 pro jablkový cider Somersby, který těsně porazil Jobs.cz. O vítězi se rozhodlo až pozdě v noci, protože organizátoři soutěže dostali přihlášku na cider pouze jako slogan v mailu a museli se s pomocí Facebooku a telefonátů kolegům složitě propracovávat k vizuálu pro Somersby, a dále pak k jeho tvůrcům. Výsledkem pátrání bylo zjištění, že brand patří Budějovickému Budvaru a text vymyslel Daniel Friš z agentury Kaspen/Jung von Matt - bratr Pavla Friše, Takže předávání bude emo - bratr postoupí cenu bratrovi,“ uvedl pro Médiář Petr Vlasák, kreativní ředitel agentury Comtech a prezident Creative Copywriters Clubu.

Porota letošního ročníku soutěže Zlaté pero

Porota letošního ročníku soutěže Zlaté pero

Zlaté pero je vlastní projekt tohoto klubu, sdružujícího převážně české reklamní textaře. Ten se prostřednictvím této soutěže snaží vyzdvihnout práce s vysokou přidanou hodnotou psaného slova. Nemusí jít o klasickou reklamu, podmínkou je pouze, aby měr autor snahu přesvědčit nebo jakkoli ovlivnit postoje veřejnosti. Přestože není zakázáno přihlásit práce vlastní, na rozdíl od tradičních kreativních soutěží zde v naprosté většině nejsou přihlašovatelé autory prací, ale oslovenou cílovou skupinou. Práce může přihlásit nejen člen CCC, ale v podstatě kdokoli, kdo se cítí nějakým originálním textem zasažen.

Mezi oceněné práce z minulých ročníků patří například claim café V lese, texty Bageterie Boulevard, předěly TV Prima Cool nebo mosty Kooperativa.