Pozor: jitřní newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí.

Zlaté pero dostal text s Ježíšem, napsal ho farář

Porota Zlatého pera 2018

Porota Zlatého pera 2018. Zleva Martina Vacíková (WMC Grey), freelancer Petr Voborský, Markéta Uchytilová (Comtech_Can), Filip Humpl (Wunderman), Richard Stiebitz (Wunderman), Štěpánka Kastnerová (Šustky.cz), freelancer Adam Troják, Martina Tóthová (Studio to08.net). Foto: Petr Vlasák, Comtech_CAN

Český Creative Copywriters Club vyhlásil v prostorách agentury WMC Grey vítězný text 7. ročníku soutěže o nejlepší reklamní text Zlaté pero. Mezi 36 přihlášenými pracemi nejvyšší příčku obsadil text billboardu, který se zjevil na stěně Salesiánského kostela na pražském Kobyliském náměstí a koloval i na sociálních sítích. Zní: „Konečná stanice se mění na přestupní. Změna platí od Velikonoc a je trvalá. Ježíš Nazaretský. Bližší informace dostanete v kterémkoli kostele.“ Autor textu v době uzávěrky nebyl znám, v průběhu pondělka se Médiáři ozval Kamil Třešňák a informoval, že na reklamním sdělením pracovala jeho choť Bohunka Třešňáková a text je dílem kobyliského faráře Martina Hobzy.

Na druhé příčce se umístily billboardy Flowee s copy “Cash jsou všechny bytosti šťastny” a “Taxikáři, uber!”. Třetí příčku obsadily texty kampaně Pěnožrouti, kterou pro Kofolu realizovala WMC Grey. Na shortlistu se umístil ještě text kampaně portálu Jobs.cz a originální materiál, kterým starosta Jenštejna Norbert Hlaváček propagoval na Facebooku prodej zahradního bazénu.

Soutěž Zlaté pero je vlastní projekt Creative Copywriters Clubu, kterým se tento profesní klub, sdružující převážně české reklamní textaře, snaží vyzdvihnout práce s vysokou přidanou hodnotou psaného slova. Nemusí jít o klasickou reklamu, podmínkou je pouze, aby autor měl snahu přesvědčit nebo jakkoli ovlivnit postoje veřejnosti. Přestože není zakázáno přihlásit práce vlastní, narozdíl od tradičních kreativních soutěží v tomto případě nejsou přihlašovateli v naprosté většině autory prací, ale oslovenou cílovou skupinou. Práce může přihlásit nejen člen klubu, ale kdokoli, kdo se cítí nějakým originálním textem zasažen.

Mezi oceněné práce z minulých ročníků patří claim Café V lese, texty Bageterie Boulevard, předěly televize Prima Cool, mosty Kooperativy, headline Somersby nebo spoty T-Mobilu. Už dnes je možné přihlašovat práce do dalšího ročníku, a to emailem.

Výsledky soutěže Zlaté pero 2018

Zlato

Salesiánský kostel v Kobylisích, autor neznámý

Vítěz soutěže Zlaté pero 2018

Vítěz soutěže Zlaté pero 2018

Stříbro

Flowee – BigMedia

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Bronz

Pěnožrouti – Kofola

Shortlist

Jobs.cz – LMC

Prodej bazénu přes Facebook – Norbert Hlaváček

Norbert Hlaváček prodává bazén

Norbert Hlaváček prodává bazén