Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Zlaté pero dostali Bernard, Loosers i The Tap Tap

Odbornou porotu textařské soutěže nejvíc zaujaly pivovarské slovní hrátky s významem slova Ale. Uspěl také černý humor a svérázné komentování politické scény.

Porota Zlatého pera, zleva Aleš Pokorný (senior art director, Arnold Communication), Filip Humpl (team leader, Wunderman), Bára Novotná (Woman Agency), Jiří Mikeš (adman, čestný člen CCC), Pavel Sobek (kreativní ředitel Made by Vaculik), sedící: Martina Vacíková (projektový manažer, BeSocial) a Petr Voborský (copywriter, freelancer)

Porota Zlatého pera, zleva Aleš Pokorný (senior art director, Arnold Communication), Filip Humpl (team leader, Wunderman), Bára Novotná (Woman Agency), Jiří Mikeš (adman, čestný člen CCC), Pavel Sobek (kreativní ředitel Made by Vaculik), sedící: Martina Vacíková (projektový manažer, BeSocial) a Petr Voborský (copywriter, freelancer)

Vítězem soutěže Zlaté pero 2015 se stala outdoorová kampaň Bohemian Ale pivovaru Bernard. V poměrně těsném závěsu se pak na shortlistu umístily dvě přihlášené práce – kniha postů Loosers a claim kapely The Tap Tap Sedíme si za svým. Zvláštní cenu udělili porotci humoristovi Miroslavu Kemelovi za sérii vtipů, kterými glosuje aktuální události veřejného životy na zpravodajském webu Novinky.cz.

Soutěž Zlaté pero je vlastní projekt českého sdružení reklamních textařů Creative Copywriters Clubu, kterým se tento profesní klub snaží vyzdvihnout práce s vysokou přidanou hodnotou psaného slova.

Ale není jen ejl

Vítězná kampaň na pivní značku Bernard Bohemian Ale si ve svých jednotlivých sloganech pohrávala s dvojím významem slova ale, které je jednak anglickým označením svrchně kvašeného piva vyráběného s použitím ječného sladu a kvasnic (kdy se čte jako ejl), jednak českou odporovací spojkou. Kampaň vznikla ve spolupráci s kreativní agenturou Havas Worldwide Prague.

Kampaň Bernardu podporovala pivo Bernard Bohemian Ale

Kampaň Bernardu podporovala pivo Bernard Bohemian Ale

Z facebookových postů vznikla kniha

Agentura Loosers postoupila do finále s vlastní „LED knihou 2013“, což je sbírka jejích pravidelných facebookových příspěvků Loosers Everyday, které komentují aktuální dění. V březnu 2015 získala tato publikace už bronzové ocenění soutěže kreativity v reklamě Creative Awards 2015 (Louskáček), kterou pořádá Art Directors Club.

Loosers vydali vlastní facebookové posty knižně

Loosers vydali vlastní facebookové posty knižně


Kniha z příspěvků na Facebooku

Kniha z příspěvků na Facebooku

Tělesně postižení vtipkují načerno

Kapela The Tap Tap je hudebním tělesem studentů a absolventů školy Jedličkova ústavu, tedy tělesně postižených. Na české scéně se představuje už déle než šestnáct let a je pro ni typická sarkasticky zabarvená komunikace s výraznými prvky černého humoru.

The Tap Tap provozuje vlastní stránky TTT načerno

The Tap Tap provozuje vlastní stránky TTT načerno

O politice s humorem

Karikaturista a humorista Kemel publikuje od roku 1987, živit se začal touto činností po roce 1991. Léta byl dvorním kreslířem Lidových novin, od roku 2004 do roku 2014 kreslil pro Mladou frontu Dnes, v současnosti pracuje jako kmenový kreslíř Práva.

Miroslav Kemel komentuje svými vtipy politickou scénu

Miroslav Kemel komentuje svými vtipy politickou scénu


Mezi častá témeta Kemelových kreseb patří Miloš Zeman

Mezi častá témeta Kemelových kreseb patří Miloš Zeman


Karikaturistovu peru neunikl ani Andrej Babiš

Karikaturistovu peru neunikl ani Andrej Babiš

V soutěží Zlaté pero nemusí jít o klasickou reklamu, podmínkou je pouze autorova snaha přesvědčit nebo jakkoli ovlivnit postoje veřejnosti. Podle zástupců pořádajícího klubu copywriterů zde na rozdíl od tradičních kreativních soutěží nepřihlašují většinou své práce autoři, ale oslovená cílová skupina. Soutěžní příspěvky totiž může přihlásit kdokoli, koho text nějak osloví.

V minulosti získali cenu Zlaté pero například Miloš Kočí z Kaspen/Jung von Matt za práci pro Kooperativu, Ondřej Kobza, majitel Café v lese a iniciátor projektů Piána na ulici a Chladničky na ulici, Petr Bína za textařské naplňování konceptu výzdoby Bageterie Boulevard nebo Prima Cool za své předěly a upoutávky.