Seznam Zprávy se uvedly v nové podobě. Web chce posílit investigativu, sekci o byznysukomentáře. „V internetovém prostředí chceme být tím, čím bývaly ve zlaté éře tradiční, nezávislé noviny,“ prohlašuje šéfredaktor Jiří Kubík. V redakci dělá přes 70 lidí, včetně externistů. 

Zlaté pero má direct mail obce Puklice pro Gotta

Český Creative Copywriters Club vyhlásil vítěze 8. ročníku soutěže o nejlepší reklamní text.

Porota letošního Zlatého pera

Porota letošního Zlatého pera. Zadní řada zleva: Martina Tóthová (Studio to08.net), Pavel Wilhem Přibyl, Martina Vacíková (WMC Grey), Markéta Uchytilová (Comtech_Can), prezident Creative Copywriters Clubu Petr Vlasák, předsedkyně poroty Jitka Bret Srbová, produkční klubu Martina Elicarová, Miky Karas (Scholz & Friends). V popředí zleva: Richard Sitebitz (Wunderman), Adam Troják, Filip Humpl (Wunderman). Na fotce chybí ještě další porotce Petr Voborský. Foto: Creative Copywriters Club

Tropický večer 19. června v zázemí hostitelské agentury Scholz & Friends, 31 přihlášených prací, 11 porotců a jako předsedkyně poroty Jitka Bret Srbová. Žánrová rozmanitost přihlášek, které podle pravidel nemusejí splňovat ani podmínku práce na zadání pro platícího klienta, nutně přinesla divoké debaty o povaze a smyslu skvělého textu. Že o výjimečně zdařilý text (v češtině!) jít musí, to je ovšem podstatou soutěže. Po třech kolech hlasování je znám vítěze 8. ročníku o nejlepší reklamní text.

Zlaté pero získal originální direct mail se žádostí o zdravici pro obec Puklice, který se díky svému stylu propracoval až ke Karlu Gottovi a přesvědčil vytíženého Zlatého slavíka, aby natočil speciální pozdrav obci u příležitosti výročí 700 let od jejího založení. Porota ocenila nápad a především výborně napsaný text originální žádosti, jehož autorem je Zdeněk Buchtela. „To, že celá akce vyšla, nepřekvapuje a dokazuje, že když se to dobře napíše, tak to musí vyjít,“ míní organizátoři soutěže.

 Puklice k zisku zlata na Louskáčcích využily podprahovou reklamu, v podobě tohoto obrázku. Ten vložili na zlomek vteřiny do samotné case study Dopis pro Mistra. „A došlo, k čemu asi dojít muselo. To pokud věříte, že podprahová reklama skutečně funguje. Zlato v kategorii Direct Mail jsme opravdu získali,“ podotkl autor textu Zdeněk Buchtela

Puklice k zisku zlata na Louskáčcích využily podprahovou reklamu, v podobě tohoto obrázku. Ten vložili na zlomek vteřiny do samotné case study Dopis pro Mistra. „A došlo, k čemu asi dojít muselo. To pokud věříte, že podprahová reklama skutečně funguje. Zlato v kategorii Direct Mail jsme opravdu získali,“ podotkl autor textu Zdeněk Buchtela

Na druhém místě se umístila Slova přejatá, kampaň pro České dráhy. Textařským nápadem je zde poukaz na zjevnou příbuznost mezi slovy používanými v češtině a němčině, například špásovat a spassen. Slogan Jsme si blíž, než myslíte má přibližovat Čechy jejich sousedům, samozřejmě ideálně vlakem.

České dráhy: Jsme si blíž, než si myslíte (Havas Prague)

České dráhy: Jsme si blíž, než si myslíte (Havas Prague)

Pokud by se rozdávala bronzová pera, odnesla by si ho práce pro klienta Rohlik.cz. Klub jednomyslně vyzdvihl konkrétní exekuci prodávající pečivo originálním headlinem Chřpch skřtkř! „Ukázuje názorně, že skvělý textař nemusí pracovat se slovy již existujícími, když dokáže dobře přepsat chutné citoslovce,“ uvádí porota.

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

„Za zmínku stojí i to, že při finálním hlasování o shortlistu byla pravděpodobně poprvé v dějinách použita takzvaná Janečkova metoda. Její podstata spočívá v tom, že každý z hlasujících porotců měl nejen kladné body, ale také body mínusové. Tím se vyloučila možnost vítězství adepta, který by okouzlil jen část nekoncentrovaných porotců nějakým laciným efektem,“ doplňuje Creative Copywriters Club v čele s Petrem Vlasákem z Comtechu.