Zlaté pero získala stránka Městské policie Přerov

Český Creative Copywriters Club vyhlásil vítěze 10. ročníku soutěže o nejlepší reklamní text.

Porota Zlatého pera 2021

Porota Zlatého pera 2021 v sídle agentury Comtech Can v pražských Vršovicích. Zleva Pavel Sobek (textar.cz), Tereza Weikertová, Ivan Manolov, Markéta Kolodžejová, Klára Javůrková, David Bohm, Lumír Kajnar (idea designer & brand architect), Petr Vlasák (prezident klubu CCC a kreativní ředitel Comtech Can), Richard Stiebitz (creative director agentury Gen), Petr Voborský (copywriter, freelancer). Předseda poroty Marek Partyš se zúčastnil online

Vítězem jubilejního 10. ročníku soutěže o nejlepší reklamní text roku Zlaté pero se stala facebooková stránka Městská policie Přerov. „Porota tak ocenila textařinu někoho, kdo není z oboru, nečekalo se to od něj a nikdy nedostal zadání facebookový projekt vytvářet. Autor svými čtivými texty popisuje zajímavé případy z města a okolí i každodenní práci policie. Díky dlouhodobé práci tak mění pohled veřejnosti na policii,“ uvádí pořádající Creative Copywriters Club.

„Snad poprvé jsem byl díky Městské policii Přerov svědkem toho, že příspěvek policie nebyl na sociálních sítích sdílený s hanlivým podtextem, ale naopak s obdivem, úžasem a pobavením,“ podotkl předseda poroty Marek Partyš. „Je to krásný důkaz o tom, že chytrý a hravý text může pozvednout celé vnímání značky. Je za tím cítit láska k jazyku a velký talent. Pro mě naprosto zasloužené ocenění.“

Rozhodování o vítězi bylo letos náročné, porota měla čtyři favority, kteří se střetli v těsném hodnocení. Druhé a třetí místo obsadily extrémně mrazivé glosy Lumíra Kajnara Odečítání liduKorona. „Jejich jednoduchost mluví sama za sebe, kde autor reaguje na situaci v posledním roce. Kdo vizualistu a nyní i textaře sleduje na sociálních sítích, musí ocenit i pohotovost jeho reakcí na situace, na události, které se nedaly předvídat,“ shrnuje porota.

Korona. Autor: Lumír Kajnar

Korona. Autor: Lumír Kajnar

Odečítání lidu. Autor: Lumír Kajnar

Odečítání lidu. Autor: Lumír Kajnar

„Dlouho jsme diskutovali, jestli sloučit věci od Lumíra a hodnotit najednou, ale pak jsme řekli, že jsou každá trochu v jiných souvislostech. Další byla diskuze, čím texty od policie Přerov pohnuly, co způsobily. Někomu se zdály románově dlouhé. Další postřeh u kampaně pro České dráhy - jestli bylo od začátku v plánu provokovat lidi k rýmování a jestli to bylo řízené,“ přibližuje rozhodování poroty jeden z jejích členů Richard Stiebitz, creative director agentury Gen.

Dvě zvláštní ocenění

Porota letos udělila také dvě zvláštní ocenění, a to pracím, které sice nesplňovaly pravidla, ale zaslouží rozhodně pozornost publika.

Jednu zvláštní cenu si odnáší instagramový účet Terapie sdílením: „Porotu nadchl projekt, který je v podstatě novou platformou pro texty, které by jinak byly zapomenuty. Každý, kdo řeší osobní krizi ve vztahu, může se podělit o útržky komunikace, a ty mohou naopak někomu jinému jeho krizi odlehčit a možná i jiný vztah zachránit. Je to zábava, terapie a životní inspirace v jednou. S každým příspěvkem se nezúčastněnému v hlavě rozehraje mikropříběh. Čtete a v hlavě vám běží kino a vy víte, že v tom nejste sami. Ten, kdo to vymyslel, zaslouží cenu. A tak ji dostali.“

Další zvláštní cenu získala výzva Stay Inside: „Motiv a text reaguje na lockdown v Česku a originální, vtipnou formou vybízí obyvatele, aby zůstali doma - nejlépe uvnitř svých těl. Pravidla však omezují nominace na ryze český text. Možná se tento počin stane impulzem k pozměnění pravidel Creative Copywriters Clubu.“

Předání v Grébovce

Porota 10. ročníku Zlatého pera zasedla po dlouhé době naživo v agentuře Comtech Can v pražských Vršovicích. Předání ceny proběhne v červnu, pravděpodobně v altánu Grébovka, kde loňští vítězové za mrazivý teaser s falešným prezidentem Zemanem pro seriál Bez vědomí předají putovní ocenění Zlaté pero letošnímu vítězi.