Josef Šlerka a Tomáš Pluhařík byli hosty dnešního PR Brunche, tradiční setkání v pražském Karlíně se tentokrát zaměřilo na automatizaci v PR. Přehrajte si videozáznam celé akce.

Zlato si dělí Kozel od Triadu a KitKat od Symbia

O první místo v Reklamní katovně se tentokrát dělí Velkopopovický Kozel s kampaní od Triadu a „pauzující“ KitKat od Symbia. Tomáš Hanák „tancem“ pro Rexonu nepřesvědčil.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 15. týden 2018

  1. Triad Advertising: Poctivá práce si zaslouží odměnu (50 %) 
    značka: Velkopopovický Kozel, klient: Plzeňský Prazdroj
  2. Symbio: Mistrovství světa v pauzování (50 %)
    značka: KitKat, klient: Nestlé
  3. McCann: Když chceš prostě jen pivo (47 %)
    značka: Gambrinus, klient: Plzeňský Prazdroj
  4. Scholz & Friends: Společně na cestě vpřed (43 %)
    značka: Benzina, klient: Unipetrol
  5. Ogilvy: Připrav si svoje moves (38 %)
    značka: Rexona, klient: Unilever

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Kozel odměňuje řemeslníky (50 %)

Velkopopovický Kozel v nové kampani posiluje spojení s odměnou po poctivé práci, které si dlouhodobě buduje. Ve spolupráci s agenturou Triad Advertising připravil spot vytvořený tradiční ruční animací bez použití 3D a počítačových efektů, kde je většina věcí vyrobena ze dřeva a z papíru. Ztvárnil v něm příběhy dvou řemeslníků a rozhodl se vzdát hold ruční práci a šikovným lidem. „Napadlo nás, že lidé, kteří nezištně pomohou někomu okolo sebe, nemusí existovat jen v pohádkách. Začali jsme hledat a nakonec jsme našli dva příběhy, které nás vzaly za srdce. Jeden slovenský a jeden český – a shodou okolností oba o řemeslnících, kteří pracují se dřevem,“ uvedl Eugen Korda, creative team leader Triadu. Kampaň, která probíhá na Facebooku a YouTube a potrvá čtyři týdny. Kreativní koncept pochází z dílny Triad Advertising, produkčně se na projektu podíleli Zoom Films, studio Animation People a Silencio FX.

Začal bych rovnou tím celkem s chaloupkou, expozice vypravěče je navíc. Přerod do hrané části je trochu křeč, pán je spíš ‚překvapený‘ než překvapený. Animovaná část jinak v pohodě.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Je to maximálně milý. Ten brand začínám mít rád. Posun správným směrem. Druhé místo o prsa.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tohle mi udělalo velkou radost. Tak podařené zpracování spotu jsem už dlouho neviděla. Je to krásná pocta řemeslníkům – poctivě udělaná. Jediný otazník se vznáší nad tím, jestli to pro chlapácké fachmany není až příliš ‚večerníčkovité‘, ale to už jen hledám mouchy. Super!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Já si tady pořád stěžuju na ty autentický příběhy (a jejich nadužívání), ale tohle mi přijde fajn. Kozel a fortel, navíc teď to srdíčko… Jenom nevím, proč se to do reálnýho záběru prolne s tím pošťákem a ne u tý kaple. Pak by to bylo takový… uvěřitelnější a míň pohádka.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Rozumím, že bych si měl spojit poctivého řemeslníka s poctivým pivovarníkem. Proč ale?
Pavel Jechort

Celou dobu jsem se bál, jak se to zkazí, až se dostaneme z animace do reálů, přijde překvapený pan truhlář – a ono taky jo. Škoda, dalo se to odehrát jinak. S větším srdcem.
Vilém Rubeš

1. KitKat nabádá k lelkování (50 %)

Mistrovství světa v pauzování

Mistrovství světa v Pauzování je tady! Soutěží Dora a Kamil, mají připravené ty nejlepší kousky a bude to napínavý. Podívej se na přímý přenos a zjisti, kdo z nich se stal Mistrem světa v pauzování.

Zveřejnil(a) KitKat dne 9. duben 2018

Čokoládové tyčinky KitKat v nové kampani posouvají svůj tradiční claim na další úroveň. Po Dej si pauzu, dej si KitKat přichází s Mistrovstvím světa v pauzování, na kterém staví celoroční komunikaci. Koncept i exekuci kampaně připravila agentura Symbio. Kampaň je k vidění na Facebooku, na YouTube, na Streamu, v bannerových pozicích Seznamu a v síti multikin CineStar. První fáze potrvá do konce dubna, druhá vlna se chystá na září. Vizuální koncept staví na kontrastním propojení akčního střihu, wrestlingové stylizace a profesionálního odpočívání, tedy „pauzování“. Symbio připravilo video, které spolu s facebookovou soutěží uzavře první fázi. V něm se odehraje Mistrovství světa v pauzování, kde se proti sobě postaví „dva nejlepší pauzéři světa“, kteří zápasí v umění relaxu, například ve dvojitém zívnutí. Cílem je posílení image značky a zároveň i představení novinky KitKat Peanut Butter. 

To je tak blbý, až je to dobrý! Palec hore.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Konečně značka, která si ze sebe dokáže udělat legraci. Třikrát hurá vítězovi týdne. Bravo, Symbio.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Budu asi trochu zlá. Přitom Mistrovství světa v pauzování znělo nejprve velmi slibně. Video mě ale nudilo tak moc, že jsem měla sto chutí dát si pauzu taky. A mimochodem, ta retro froté čelenka, to je nějaká úchylka českých kreativců? Nebo stylistů? Zív.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nechybí vám tam… produkt? Aspoň malinko…
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Pořád nechápu, co má čokoládová tyčinka společného s pauzou.
Pavel Jechort

Je to všechno správně, k věci, má to i řemeslo, jen pauzovat se u toho moc nedá.
Vilém Rubeš

3. Gambrinus sází na klasiku (47 %)

McCann Prague připravil novou televizní kampaň pro značku Gambrinus skupiny Plzeňský Prazdroj. Kampaň Když chceš prostě jen pivo za zvuků písně Should I stay or should I go od britské punkrockové skupiny The Clash vrací ke klasice piva Gambrinus. Patron značky Gambrinus, jenž nově prošel drobným faceliftem, na závěr už tradičně přeje na zdraví zdravému rozumu. Televizní spoty z dílny Boogie Films běží ve dvou vlnách. Čtyřicetivteřinový spot bude k vidění do konce dubna. Ten pak nahradí tři třicetivteřinové spoty. Celá kampaň poběží od 26. března do 8. května. Režie se ujalo bratrské duo Docter Twins (Jason & Matt Docter). Kreativní podobu připravil tým Razvana Capanescu z McCann Prague, jmenovitě Klára Palmer, Ondřej Kroupa, Ivan Soukup; za account zodpovídal Marian Havel

Je to trochu usedlý. ‚Obr Gambínus‘ (jak ho tituluje můj syn) by zasloužil nějakou akci, pokukuje tam jak voyeur. Obrázek dobrej.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Pro koncept ‚Když chceš prostě jen pivo‘ by se asi dal napsat vtipnější skript, než jenom ukázat dvojici, která třikrát zavrtí hlavou a počtvrté řekne yes. Ale jinak taky posun správným směrem. Stačí to na bednu. Bronz.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Skvělý insight, dobré, svižné zpracování. Jen nevím, proč je tam na konci ten rezavej viking, ale asi proto, aby se to takzvaně všechno propojilo… Hezká práce!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nevadí mi, že jsme to viděli s kafem a bůhví čím… Nedávno jsem se tak ztratil v pivním lístku, že jsem si dal radši Gambo desítku. Takže to je i pravda. Jen ten číšník se mě pohrdavě zeptal: ‚A nechcete radši pivo?‘
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Už pomalu musím ocenit, že se v reklamě na pivo mluví o pivu. Kdyby se přitlačilo na pilu, mohla být i trochu řachanda.
Pavel Jechort

Na to, že vidíme milionté provedení kánonu ‚nóbl lidi jsou směšný, tady krajuju já a moje tepláky‘, je to aspoň provedení vkusné.
Vilém Rubeš

4. Benzina slaví šedesátku (43 %)

Síť čerpacích stanic Benzina zahájila 9. dubna imageovou kampaň, jejímž cílem je připomenout šedesátileté výročí na trhu. Hlavní slogan kampaně Společně na cestě vpřed vyjadřuje především poděkování zákazníkům. Kampaň poběží do konce května a připravila ji agentura Scholz&Friends Praha. Produkci televizního spotu zajistili Target Pictures. Součástí kampaně je kromě propagačních materiálů na všech čerpacích stanicích také třicetipětivteřinový televizní spot (Prima, Nova, Barrandov, ČT, Óčko), online propagace, rádiový spot, venkovní reklama na vybraných plochách a webové stránky. Ke konci dubna kampaň doplní promoční akce a roadshow na vybraných čerpacích stanicích, ve kterých mohou zákazníci soutěžit o ceny. 

Je toho moc najednou, dobrou půlku spotu nevím, jestli se z toho nakonec vyklube pojišťovna, auto nebo Lidl. Řemeslo každopádně krásný, o tom žádná!
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Že ten claim vznikl v programu Randomclaimmaker! Zdá se to moderní, dynamický, za mě je to ale trochu tuctový. Medaile to je. Ale bramborová.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tento spot už jsem určitě viděla! Nebo to byla reklama na Škodovku z loňska? Zpracování hezké, voiceover milionkrát slyšený. Verdikt: jako jo, ale.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Kéž by byl každý týden v Katovně spot jako tenhle! Kdy je to – podle mě – nejslabší, je dobrej sestřih videobanky a trochu plochej voiceover.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Jsem nevěděl, že Benzinu najdu i v Montaně, kde se asi spot točil. Mě ale pořád ženou kupředu spíš ty čisté záchody.
Pavel Jechort

Je dobře, že ještě pořád vznikaj tyhle velký imageový spoty. Hezky se na to kouká, nějakou emoci to ve mně taky vyvolá. A to je v dnešní době, kdy reklama dokáže být i sakra invazivní a obtěžující, rozhodně dost pozitivní věc.
Miky Karas (Symbio)

Body jsou za dobrou filmařinu. Jinak omyvatelné bláboly typu ‚jste to vy, kdo nás žene vpřed‘ – s těmi bych vás hnal někam jinam – by se mohly uplatnit u špatného commercialu víceméně na cokoliv.
Vilém Rubeš

5. Rexona vybízí k pohybu (37 %)

Značka tělové kosmetiky Rexona vytvořila mobilní aplikaci MoveCount, jejímž cílem je rozpohybovat Česko i Slovensko. Po instalaci aplikace je možné sbírat za pohyb body a proměnit je v odměny – například sportovní boty, spotřebiče či vstupenky na kulturní akce nebo oběd s hercem Tomášem Hanákem či fotbalový zápas s Jakubem Štáfkem. Aplikaci podporuje digitální kampaň, kterou připravila agentura Ogilvy. Vytvořila tři videa, ve kterých se objeví Hanák a Štáfek, dál zpěvačka Celeste Buckingham a tenistka Dominika Cibulková. Rexona projekt přichystala k 110. výročí založení značky, má v plánu i pokračování v dalších letech. Na konci roku navíc ocení město, které se nejvíce hýbalo, a v něm nechá postavit venkovní hřiště.

Mě tyhle syrovější rapid montáže rozhodně nepohoršujou – klidně bych byl i expresivnější.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Nehodnotím aplikaci. Tu si asi stáhnu. Největším problémem spotu s Hanákem je, že je natočenej v zmrzlým městě, a kolem nás je jaro v rozpuku. Podle mě je tohle tak trochu fail. Ale stačí to na pátý místo. 
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Nemůžu si pomoct, ale pohyby Tomáše Hanáka připomínají všechno, jen ne tanec. Takový přiopilý medvídek, který se po nočním tahu potácí ulicí. Jinak fajn kampaň, které však chybí nějaký výraznější, originální moment.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ten Hanák tam je navíc a ten headline pořád čtu jako MoveCunt.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Tady je přece jen vidět, že jde o mezinárodní kampaň s myšlenkou a call-to-action.
Pavel Jechort

Shodou okolností vím, jak ten koncept na papíře vypadal zajímavě. Myslím, že to i pekně sedí na brand. Ale ta exekuce… Video s Tomášem Hanákem mi vyloženě připomíná klasickej spot na kloubní přípravek. Nicméně jsem rozhodně zvědavej, kam se koncept v průběhu času dál posune.
Miky Karas (Symbio)

Když jsem se snažil dokoukat roztančené spoty deodorantů, pod nimi poskakovaly (s vypnutým zvukem) roztančené sýrové křupky. Ladilo dokonale. Rozdílu nepoznáš, z banálu nevylezeš.
Vilém Rubeš

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.