PR Klub ve čtvrtek večer vyhlásil výsledky 10. jubilejního ročníku soutěže Zlatý středník 2011. Nejlepším interním časopisem je Úsměv od Aholdu, provozovatele prodejen Albert, loni druhý. Titul pro nejlepší firemní noviny obhájily OKD s periodikem Horník, nejlepším časopisem firmy pro zákazníky je stejně jako loni Vlastní cestou rodinného pivovaru Bernard.
Porota tentokrát hodnotila 137 publikací, on-line prezentací, newsletterů a textů v 11 kategoriích. Počet přihlášených publikací vzrostl od loňského roku o 29 %. Přihlášená periodika hodnotily 3 poroty a to porota pro tištěná periodika, elektronická média a texty, celkem v soutěži hodnotilo 23 porotců.
Porota také udělila Zvláštní ocenění za nejlepší grafickou úpravu, titulní stranu, za hodnocení efektivity, Zvláštní ocenění Zlaté litery za přínos v úvodnících, Cenu České marketingové společnosti a Cenu Marketingového klubu ČR. Kromě ocenění také udělila certifikáty vysové profesionální úrovně TOP Rated, které získalo 29 % přihlášených publikací a certifikáty kvality Rated, které získalo 40 % publikací.
„Nárůst počtu přihlášených publikací nás velmi potěšil, obzvláště pokud jde o 10. jubilejní ročník. Do jisté míry to také naznačuje stabilizaci v oblasti marketingové komunikace, resp. firemních publikací, ať už jde o ty tištěné či elektronické. Mezi nejvýše oceněnými se objevily nejen tzv. známé tváře, ale i řada zcela nových dosud neoceněných titulů, kteří předčili i dříve oceňované publikace,“ uvedla Jana Girgašová, garantka Zlatého středníku 2011.
Ceny pro soutěž navrhla Luba Bakičová.
Seznam vítězů Zlatého středníku 2011
Nejlepší interní časopis:
1. místo – Úsměv, AHOLD CZECH REPUBLIC
2. místo – 1, ArcelorMittal Ostrava
3. místo – IKONA, AWD Česká republika
Nejlepší interní noviny:
1. místo – HORNÍK, OKD
2. místo – Noviny Synthesia, SYNTHESIA
3. místo – Železničář, České dráhy
Nejlepší B2B časopis:
1. místo – Bizzone, Vodafone Czech Republic
2. místo – GASTRO, časopis pro profesionály v gastronomii, MAKRO Cash & Carry ČR
3. místo – MOJO, ALCATEL - LUCENT CZECH
Nejlepší B2C časopis:
1. místo – Vlastní cestou, Rodinný pivovar Bernard
2. místo – magazín Albert v kuchyni, AHOLD CZECH REPUBLIC
3. místo – MŮJ VLÁČEK, České dráhy
Nejlepší firemní katalog:
1. místo – Katalog domovního elektroinstalačního materiálu 2011
2. místo – Světlo v architektuře, VELUX Česká republika
3. místo – RODINNÉ DOMY 2012, G SERVIS CZ
Nejlepší firemní profil:
1. místo – Makovice plné nápadů, ENTRE
3. místo – Firemní profil OKD
Nejlepší výroční zpráva:
1. místo – ELEKTROWIN
2. místo – EKOLAMP
3. místo – OKD
Nejlepší časopis státní, veřejné a neziskové sféry:
1. místo – Trojský koník, časopis pražské zoo, Zoologická zahrada hl. m. Prahy
2. místo - Užij si Plzeň / Enjoy Pilsen, statutární město Plzeň
3. místo – ZÁMEČEK, Duha Zámeček
Nejlepší firemní on-line prezentace:
1. místo – ČILICHILI ONLINE, Vodafone Czech Republic
2. místo – facebookový profil ŠKODA, ŠKODA AUTO
3. místo – www.darujem.cz, Vodafone Czech Republic
Nejlepší firemní zpravodaj (newsletter):
1. místo – Novinky emailem společnosti T-Mobile, T-Mobile Czech Republic
2. místo – IKEA FAMILY newsletter, IKEA Česká republika
3. místo – ČERSTVÉ HITY, Vodafone Czech Republic
Zlatá litera:
1. místo – Tam nahoře nesedíte v obýváku, Pavel Loněk, Review, České aerolinie
2. místo – Jak to vidí stryk Lojzek, Zdeněk Janiurek, HORNÍK, OKD
Zvláštní ocenění za nejlepší grafickou úpravu: Bizzone, Vodafone Czech Republic
Zvláštní ocenění za nejlepší titulní stranu: ARVAL Life, ARVAL CZ
Zvláštní ocenění za hodnocení efektivity: ŠŤÁVA, ČEZ Prodej
Zvláštní ocenění Zlaté litery za přínos v úvodnících: Vlastní cestou, Rodinný pivovar Bernard
Cena Marketingového klubu ČR: Moment, Centrum FotoŠkoda
Cena České marketingové společnosti: Universalia, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně