Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Zlatý středník hlásí rekordních 415 přihlášek

Osmdesát porotců začíná hodnotit 361 českých projektů a 54 slovenských, ve 30 kategoriích.

Zlatý středník 2018

Zlatý středník 2018

Letošní 18. ročník oborové soutěže Zlatý středník spouští hodnocení 415 přihlášek komunikačních projektů, což je třikrát víc než v loňském roce. Mezi přihlašovateli dominují především samotní zadavatelé z České republiky a nově ze Slovenska, a to jak z řad mezinárodních korporací a malých a středních firem, tak veřejných institucí a z neziskového sektoru. Vysoký zájem ukázat své nejlepší práce mají také české a slovenské agentury specializující se na public relations a obsahovou komunikaci, sociální média, digitální komunikaci a také kreativní studia. 

Soutěž Zlatý středník, která má už 18 let renomé postavené na zevrubném hodnocení od špičkových expertů na jednotlivé oblasti komunikace, pořádá profesní organizace PR Klub.

Letošní ročník je ve znamení dvou významných inovací. „Soutěž od svého vzniku doznala mnoha proměn, které stejně jako ty letošní vždy reagovaly na aktuální poptávku zadavatelů po práci s obsahem, formou a nástroji moderní komunikace. Proto je první změnou, že nově pokrývá všechny zásadní oblasti, které jsou pro zadavatele důležité. A to od práce s influencery po budování značky zaměstnavatele či integraci použitých nástrojů. Druhá inovace letošního roku vznikla na základě poptávky ze Slovenska. Tamní komunikační týmy tak mají nyní příležitost změřit síly s českými projekty, 13 % z víc než čtyřech stovek přihlášek je tak letos ze Slovenska,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.

„Celkovo 54 prihlášok zo Slovenska vysoko prekročilo ciele, ktoré sme si stanovili na začiatku tohto pre nás prvého ročníka. Pre nás to znamená, že slovenskí zadávatelia a agentúry sa neboja vstúpiť do spoločného ringu s českými kolegami. Obrovský benefit PR Klubu a celej súťaže spočíva v transparentnej práci poroty. Tá nie je zložená len z riaditeľov PR agentúr, ale predovšetkým zo starostlivo vybraných českých a slovenských odborníkov, nezaťažených lokálnym konkurenčným bojom,“ povedal Martin Dobiš, manager PR Klubu pre Slovensko.

Vedle tradičních kategorií, v nichž jsou hodnocené nejlepší firemní časopisy, newslettery, katalogy, letáky, výroční zprávy, weby a profily na sociálních sítích jsou letos nejobsazovanějšími kategoriemi Nejlepší audio a video prezentace, struktura, obsah a storytelling, PR event, zapojení influencera a celebrity, kreativní idea, využití sociálních sítí, interní komunikace a employee engagement.

Celkem 12 porot, složených z předních českých i slovenských odborníků na řízení reputace značek a jejich komunikaci, šéfredaktorů klíčových médií a špičkových grafiků, zhodnotí v průběhu března přihlášené práce a připraví také všem soutěžícím zpětnou vazbu a motivující doporučení pro případná zlepšení. „Právě motivace se neustále zlepšovat je hnacím motorem Zlatého středníku už bezmála dvě desítky let. Za to, že chtějí ukázat, co dokázali, a motivovat tak i ostatní ke zlepšování, patří všem přihlašovatelům obrovský dík,“ dodává Pavel Vlček.

V inovativním duchu se ponese i slavnostní vyhlášení výsledků, o jehož produkci se postará produkční společnost Future Communications & Media a technické zázemí zajistí firma LK Production. Partnery soutěže jsou dál slovenská PR agentura PR Clinic, společnost Monitora a výzkumná agentura Ipsos.

Kategorie soutěže Zlatý středník 2019

  1. Nejlepší tištěný časopis a noviny
  2. Nejlepší elektronický časopis a blog
  3. Nejlepší newsletter
  4. Nejlepší brožura, katalog a leták
  5. Nejlepší výroční zpráva
  6. Nejlepší webové stránky
  7. Nejlepší mobilní aplikace
  8. Nejlepší audio a video prezentace
  9. Nejlepší PR event
  10. Nejlepší využití sociálních sítí
  11. Nejlepší zapojení influencera a celebrity
  12. Nejlepší struktura, obsah a storytelling
  13. Nejlepší kreativní idea
  14. Nízký rozpočet a jeho efektivita
  15. Nejlepší interní komunikace a employee engagement
  16. Nejlepší krizová komunikace a komunikace změny
  17. Užití technologií a inovací
  18. Launch, relaunch, rebranding
  19. Nejlepší integrovaná kampaň

Oborové sektory

  1. Finanční služby
  2. Zdravotní péče a farmacie
  3. Auto-moto a doprava
  4. Sport a zábava
  5. Umění a média
  6. Telekomunikace a IT
  7. Cestovní ruch a gastronomie
  8. Průmysl, strojírenství a energetika
  9. FMCG, krása a móda
  10. Neziskový sektor
  11. Veřejný sektor

Grand Prix

(navrhne porota)

  • Nejlepší agentura
  • Talent
  • Osobnost PR