Dvacátý ročník soutěže oceňující nejlepší PR a komunikační projekty zná své vítěze. Během slavnostního vyhlášení ve čtvrtek večer v pražském Cubex Centru si ti nejlepší převzali celkem 91 ocenění dohromady ve 33 kategoriích. Patnáct odborných porot letos vybíralo z 571 přihlášek do letošního ročníku soutěže, kterou tradičně pořádá oborový PR Klub, sdružující téměř 300 profesionálů z oblasti public relations a komunikace.
Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu si odnesl tým MSL Czech Republic, a to za dvojnásobné prvenství a další čtyři úspěchy napříč ostatními kategoriemi. Současně porota ocenila dobře fungující spolupráci s klienty a kreativní přístup ke kampaním s významnou vizibilitou.

Agenturou roku je MSL Czech Republic, u mikrofonu šéf agentury Radek Vítek. Foto: PR Klub
Nové ocenění Projekt roku získala Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s agenturou Hero & Outlaw za kampaň Zpomal, dokud není skutečně pozdě. Ta zároveň zvítězila v kategorii Finanční služby. Tvůrcům celovečerního dokumentu 13 minut, který byl vyvrcholením kampaně, se dostalo pozornosti nejen v prime time České televize, ale šlo i o první brandovaný content na světě zařazený do nabídky HBO.

Projekt roku vytvořila Hero & Outlaw. Foto: PR Klub
- Ocenění v nejpopulárnější kategorii Integrovaná kampaň získala Škoda Auto Slovensko ve spolupráci s PR Clinic za kampaň Tankujte inaq.
- V kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG hlavní cenu převzala Česká televize za projekt Ochránce – Hlas pro české učitele.
- Nejúspěšnějšího Launche, relaunche nebo rebrandingu se podařilo dosáhnout AC Spartě Praha s projektem Navždy Sparta.
- Vítězem kategorie Audio a video prezentace je dokument Parametric a Mycophyta – Budoucnost jídla vytvořený exkluzivně pro McDonald’s od studentů UMPRUM ve spolupráci s MSL Czech Republic.
- McDonald’s spolu s agenturou zaujal i první místo v kategorii PR event za práci Maestropiece by TMBK.
- Cenu za nejlepší Využití sociálních sítí a influencer marketing si odnesl slovenský Kaufland s videem Tancujúca predavačka z Kauflandu.
- V kategorii Podcast u poroty získal 1. místo Insider Tomáše Jirsy a Michala Půra od Media Value.
- Prvenství v kategorii Struktura, obsah a storytelling obsadila Škoda Auto s projektem Komiksový svět Škoda Founders.
- Cenu za nejlepší Kreativní ideu si odnesla organizace Eduin za projekt Děkujeme všem učitelům, kteří neučí předměty, ale učí děti.
- Kategorii Nízký rozpočet a jeho efektivita vyhráli Česká bankovní asociace, ESET a Policie ČR s projektem Kyberkampaň: Cílem hackera můžete být i vy!
- Vítězství v Interní komunikaci a employee engagementu si vybojovala Československá obchodní banka s kampaní Zelená výzva.
- V kategorii Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs porotu nejvíce zaujal projekt od Dedoles s názvem Pride kampaň – Dúhové komentáre.
- Kategorii Webové stránky ovládla společnost Amazing places & Kouzelná místa v ČR s webem Amazing Places.
- V kategorii Interní tištěný časopis a noviny zvítězil časopis Go! od Orlen Unipetrol ve spolupráci s Business Media CZ.
- Ocenění za nejlepší Tištěný externí časopis a noviny získal Nezávislý časopis Bublinky od USSPA.
- V kategorii Elektronické časopisy a blogy uspěl blog Škoda Kariéra od C3 Prague.
- Největšího uznání v kategorii Newsletter se dostalo Plzeňskému Prazdroji s projektem Šnyt.
- Výroční zprávu nejlépe zpracovala společnost CTP Invest.
- Aplikace Národní muzeum realizovaná agenturou Futured získala zlato v kategorii Mobilní aplikace a inovace.
Vítězové kategorií soutěže Zlatý středník 2022

Ladislav Šticha. Foto: PR Klub
Titul Osobnost PR za rok 2021 převzal Ladislav Šticha, a to především za rozvoj komunikace a měřitelné posilování reputace Bezpečnostní informační služby. Do světa médií a komunikace vstoupil jako redaktor České televize, jejímž byl posléze mluvčím. Poté řídil komunikaci ministerstev obrany či zdravotnictví nebo byl vůbec prvním mluvčím Vojenského zpravodajství. Zkušenosti má také z firemního sektoru. Od roku 2017 působí jako mluvčí v Bezpečnostní informační službě.

Jakub Ghanem (vlevo) a loni oceněný talent Jakub Splavec. Foto: PR Klub
Titul Talent roku převzal Jakub Ghanem, který je vedoucím tiskového oddělení Městské policie v Brně. „Do své práce vnáší nasazení, díky kterému je komunikace brněnské policie proaktivní a zajímavě pracuje s obsahem, například v rámci podcastu Švestky valí pecky,“ zdůvodnila porota. Ghanem je také držitelem ocenění Strážník roku 2018.

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
