Zlatý středník: nejlepší agenturou je MSL, projekt roku má Hero & Outlaw, osobností Šticha

Známe výsledky 20. ročníku soutěže firemních médií, tištěných i online. Nejlepší agenturou se stala česká MSL skupiny Publicis, osobností PR Ladislav Šticha, talentem Jakub Ghanem.

Vítězové Zlatého středníku 2022. Foto: PR Klub

Vítězové Zlatého středníku 2022. Foto: PR Klub

Dvacátý ročník soutěže oceňující nejlepší PR a komunikační projekty zná své vítěze. Během slavnostního vyhlášení ve čtvrtek večer v pražském Cubex Centru si ti nejlepší převzali celkem 91 ocenění dohromady ve 33 kategoriích. Patnáct odborných porot letos vybíralo z 571 přihlášek do letošního ročníku soutěže, kterou tradičně pořádá oborový PR Klub, sdružující téměř 300 profesionálů z oblasti public relations a komunikace.

Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu si odnesl tým MSL Czech Republic, a to za dvojnásobné prvenství a další čtyři úspěchy napříč ostatními kategoriemi. Současně porota ocenila dobře fungující spolupráci s klienty a kreativní přístup ke kampaním s významnou vizibilitou.

Agenturou roku je MSL Czech Republic. Foto: PR Klub

Agenturou roku je MSL Czech Republic, u mikrofonu šéf agentury Radek Vítek. Foto: PR Klub

 

Nové ocenění Projekt roku získala Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s agenturou Hero & Outlaw za kampaň Zpomal, dokud není skutečně pozdě. Ta zároveň zvítězila v kategorii Finanční služby. Tvůrcům celovečerního dokumentu 13 minut, který byl vyvrcholením kampaně, se dostalo pozornosti nejen v prime time České televize, ale šlo i o první brandovaný content na světě zařazený do nabídky HBO.

Projekt roku vytvořila Hero & Outlaw. Foto: PR Klub

Projekt roku vytvořila Hero & Outlaw. Foto: PR Klub

  • Ocenění v nejpopulárnější kategorii Integrovaná kampaň získala Škoda Auto Slovensko ve spolupráci s PR Clinic za kampaň Tankujte inaq.
  • V kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG hlavní cenu převzala Česká televize za projekt Ochránce – Hlas pro české učitele.
  • Nejúspěšnějšího Launche, relaunche nebo rebrandingu se podařilo dosáhnout AC Spartě Praha s projektem Navždy Sparta.
  • Vítězem kategorie Audio a video prezentace je dokument Parametric a Mycophyta – Budoucnost jídla vytvořený exkluzivně pro McDonald’s od studentů UMPRUM ve spolupráci s MSL Czech Republic.
  • McDonald’s spolu s agenturou zaujal i první místo v kategorii PR event za práci Maestropiece by TMBK.
  • Cenu za nejlepší Využití sociálních sítí a influencer marketing si odnesl slovenský Kaufland s videem Tancujúca predavačka z Kauflandu.
  • V kategorii Podcast u poroty získal 1. místo Insider Tomáše JirsyMichala Půra od Media Value.
  • Prvenství v kategorii Struktura, obsah a storytelling obsadila Škoda Auto s projektem Komiksový svět Škoda Founders.
  • Cenu za nejlepší Kreativní ideu si odnesla organizace Eduin za projekt Děkujeme všem učitelům, kteří neučí předměty, ale učí děti.
  • Kategorii Nízký rozpočet a jeho efektivita vyhráli Česká bankovní asociace, ESET a Policie ČR s projektem Kyberkampaň: Cílem hackera můžete být i vy!
  • Vítězství v Interní komunikaci a employee engagementu si vybojovala Československá obchodní banka s kampaní Zelená výzva.
  • V kategorii Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs porotu nejvíce zaujal projekt od Dedoles s názvem Pride kampaň – Dúhové komentáre.
  • Kategorii Webové stránky ovládla společnost Amazing places & Kouzelná místa v ČR s webem Amazing Places.
  • V kategorii Interní tištěný časopis a noviny zvítězil časopis Go! od Orlen Unipetrol ve spolupráci s Business Media CZ.
  • Ocenění za nejlepší Tištěný externí časopis a noviny získal Nezávislý časopis Bublinky od USSPA.
  • V kategorii Elektronické časopisy a blogy uspěl blog Škoda Kariéra od C3 Prague.
  • Největšího uznání v kategorii Newsletter se dostalo Plzeňskému Prazdroji s projektem Šnyt.
  • Výroční zprávu nejlépe zpracovala společnost CTP Invest.
  • Aplikace Národní muzeum realizovaná agenturou Futured získala zlato v kategorii Mobilní aplikace a inovace.
Ladislav Šticha. Foto: PR Klub

Ladislav Šticha. Foto: PR Klub

Titul Osobnost PR za rok 2021 převzal Ladislav Šticha, a to především za rozvoj komunikace a měřitelné posilování reputace Bezpečnostní informační služby. Do světa médií a komunikace vstoupil jako redaktor České televize, jejímž byl posléze mluvčím. Poté řídil komunikaci ministerstev obrany či zdravotnictví nebo byl vůbec prvním mluvčím Vojenského zpravodajství. Zkušenosti má také z firemního sektoru. Od roku 2017 působí jako mluvčí v Bezpečnostní informační službě.

Jakub Ghanem (vlevo) a loni oceněný talent Jakub Splavec. Foto: PR Klub

Jakub Ghanem (vlevo) a loni oceněný talent Jakub Splavec. Foto: PR Klub

Titul Talent roku převzal Jakub Ghanem, který je vedoucím tiskového oddělení Městské policie v Brně. „Do své práce vnáší nasazení, díky kterému je komunikace brněnské policie proaktivní a zajímavě pracuje s obsahem, například v rámci podcastu Švestky valí pecky,“ zdůvodnila porota. Ghanem je také držitelem ocenění Strážník roku 2018.