Už 21. ročník Zlatého středníku, soutěže o nejlepší PR a komunikační projekty, zná své vítěze. Během slavnostního vyhlášení ve čtvrtek večer v pražském klubu SaSaZu si ti nejlepší převzali 91 ocenění dohromady ve 33 kategoriích. Celkem 19 porot vybíralo z rekordních 659 přihlášek do letošního ročníku soutěže, kterou tradičně pořádá oborový PR Klub, sdružující téměř 300 profesionálů z oblasti public relations a komunikace.
Kompletní výsledky soutěže Zlatý středník 2023
Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu získala Svengali Communications, za prvenství v jedné z oborových kategorií a dalších pět umístění v top 3 v rámci dalších kategorií soutěže. Porota přitom ocenila dobře fungující spolupráci s klienty a kreativní přístup ke kampaním s cílem dosáhnout efektivních výsledků. Svengali rovněž stojí za projektem Chytrej výčep od Plzeňského Prazdroje, který spolu s projektem roku uspěl v mezinárodních cenách a do Česka tak podle PR Klubu přináší významné ocenění.
Projektem roku se stala kampaň Moji milí Slováci od Slovenské spořitelny, na níž se podílela agentura Zaraguza. Kampaň obsadila první místa ve dvou kategoriích. Použila technologii hlasové syntézy, aby vrátila hlas slovenského herce Júlia Satinského, jenž povzbuzoval národ k optimismu. Integrovaná kampaň postavená na technologii ukrajinského startupu Respeecher se stala nejznámější kampaní klienta za poslední dekádu. Uspěla i v letošním ročníku celosvětové soutěže World Public Relations & Communication Awards, kam díky Zlatému středníku postoupila.
Vítězové jednotlivých kategorií
- Nejvyšší ocenění v letošní nejpopulárnější kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG získala Česká televize za projekt привіт [pryvit]: Pomoc s výukou žáků z Ukrajiny.
- V kategorii Integrovaná kampaň si hlavní cenu odnesla Slovenská sporiteľňa, která ve spolupráci s agenturou Zaraguza vytvořila kampaň Moji milí Slováci. Ta zvítězila rovněž v kategorii Kreativní idea.
- Nejlepší PR event pak uspořádal IKEM, byla jím tisková konference Virtuální realita: Přelom v předoperační přípravě transplantací i dalších operací.
- Vítězství v kategorii Interní komunikace a employee engagement vybojovala Allianz – Slovenská poisťovňa s projektem Sťahovanie centrály Allianz.
- Slovenská sporiteľňa spolu s agenturou Divino si pak odnesla 1. místo v kategorii Audio a video prezentace za práci Janolytik: Info za všetky prachy.
- Nejúspěšnějšího Launche, relaunche nebo rebrandingu se podařilo dosáhnout týmu HC Dukla Senica s agenturou Zaraguza s projektem Návrat hokejovej legendy HC Dukla Senica.
- První cenu za nejlepší Využití sociálních sítí a influencer marketing si odnesl Pernod Ricard Slovakia ve spolupráci s PR Clinic s kampaní Absolut – Nová definícia lásky.
- V kategorii Podcast u poroty získala zlato Základka od Scia.
- Prvenství v kategorii Struktura, obsah a storytelling obsadila Škoda Auto s projektem Češi Favoritem.
- Kategorii Nízký rozpočet a jeho efektivita vyhráli Heinz & Kraft a MSL Czech Republic s projektem Jak se zrodilo první mýdlo na světě inspirované kečupem Heinz.
- Nejlepší Brožurou, ročenkou nebo katalogem je Publikace k 30 letům organizovaného squashe v Česku od České asociace squashe a agentury Aetna.
- V kategorii Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs porotu nejvíce zaujal projekt od Medusy, Slovenského združenie výrobcov piva a sladu a agentur Event2all a PA Matters s názvem Znížili sme slovenskú gastroDPH!
- V kategorii hodnotící ty nejlepší Webové stránky zabodovala Česká obec sokolská.
- V kategorii Interní tištěný časopis a noviny zvítězil časopis McMg od McDonald’s ve spolupráci s 2create.
- Ocenění za nejlepší Tištěný externí časopis a noviny získal Volkswagen magazín od Porsche Česká republika – Volkswagen osobní vozy a Boomerang Communication.
- Mezi Elektronickými časopisy a blogy uspěl online magazín Krčák žije od Passerinvest Group a agentury Ewing.
- Nejlepší Newsletter vytvořil Czechdesign.
- Výroční zprávu nejlépe zpracovala společnost CTP Invest.
- Pacientská aplikace IKEM Online získala zlato v kategorii Mobilní aplikace a inovace.
Vítězové kategorií soutěže Zlatý středník 2023
Osobnost a talent roku

Dana Dvořáková začínala jako novinářka, posléze řídila komunikaci několika mezinárodních společností působících na českém i slovenském trhu. Pracovala například pro Český Telecom, Všeobecnou úvěrovou banku, České aerolinie, Unipetrol, Ahold a Telefonicu O2. Nyní devátým rokem řídí komunikaci skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka. Vystudovala VŠE v Praze, na Erasmus University v Rotterdamu získala titul Master of Corporate Communications a studium MBA absolvovala na Katz University v Pittsburghu. Foto: PR Klub
Titul Osobnost PR letos převzala Dana Dvořáková, ředitelka komunikace a tisková mluvčí investiční skupiny KKCG. „Porota cenu udělila za dlouhodobé a profesionální budování reputace značek, se kterými byla a je spojená. Příkladem je projekt Piana do škol, který jednoznačně ukázal hodnotové postoje skupiny KKCG a dosud pomohl více než sedmi desítkám základních uměleckých škol získat nové piano a podpořit tak uměleckou výuku. Jednoduše stojí za projekty, které mají přesah a styl,“ uvedl PR Klub.

Martina Bechyňová. Foto: PR Klub
Talentem roku se stala Martina Bechyňová, která je specialistkou na online obsah a zastává pozici creative director & head of trolling v Liftagu, kde propojuje všechny interní a externí tvůrčí síly. „Ve volných chvílích se pere s trolly, kterým vadí dlouhodobá podpora demokratických hodnot firmy. Letos za tuhle ‚neplánovanou kampaň‘ Liftago vyhrálo ADC Creative Awards a bylo nominováno na Zlaté pero,“ zdůvodnil PR Klub. Kromě toho Bechyňová školí a mentoruje pro #HolkyzMarketingu, vypomáhá značkám Pivovar Matuška, Automat Matuška či Pult a také publikuje experimentální poezii a slovní hříčky pod pseudonymem @inkoustovatecka.

Večerem opět provázela herečka Simona Babčáková. Foto: PR Klub

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
