V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Zlatý středník přidá kategorie, otvírá se Slovákům

Do tradiční soutěže firemních médií můžou i projekty, co budují hodnotu a pověst značky.

Zlatý středník 2018

Zlatý středník 2018

Odborná soutěž Zlatý středník v letošním 18. ročníku výrazně inovovala své kategorie. Kromě tradičních firemních médií nově obsáhne také kompletní firemní PR komunikaci, včetně moderních komunikačních kanálů a nástrojů. Další novinkou je rozšíření soutěže i na slovenský trh. Firmy, neziskové organizace i vládní instituce mohou své přihlášky podávat do 14. února 2020, vyhlášení vítězů proběhne koncem dubna.

Soutěž pořádá od roku 2002 profesní organizace PR Klub. „Zlatý středník historicky vycházel z hodnocení firemních publikací a později firemních médií, tedy nástrojů a kanálů, které stály u zrodu a pozdějšího vývoje PR oboru u nás. S rozvojem informačních technologií se ale nepřetržitě vyvíjí i firemní PR komunikace. Proto jsme nyní tuto tradiční soutěž dále posunuli v souladu s celkovým vývojem a významem oboru public relations,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.

Soutěž tak vedle tradičního hodnocení firemních časopisů, newsletterů, katalogů, výročních zpráv a webů nově nabídne hodnocení komunikačních kampaní a projektů, které budují hodnotu a pověst značky. „Nově budou mít přihlašovatelé prací možnost vybírat mezi kategoriemi jako Inovativní využití sociálních sítí, Nejlepší zapojení influencera či celebrity, Nejlepší interní komunikace a employee engagement, Nejlepší krizová komunikace a komunikace změny, Launch, relaunch, rebranding nebo Nejlepší struktura, obsah a storytelling,“ přibližuje Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu. Všechny projekty je možné k posouzení přihlásit rovněž do kategorií podle oborového sektoru, který nabídne srovnání komunikace značek třeba v oblasti finančních služeb, zdraví, IT nebo FMCG.

Zlatý středník se tento rok nově otvírá i slovenským odborníkům z oblasti komunikace a PR. Přihlášené české a slovenské práce budou tak posuzovat čeští oboroví odborníci i ti ze Slovenska. „Som rád, že po prvýkrát si budú môcť oba národy zmerať sily v jednej súťaži. Napriek nášmu ‚rozvodu‘ pred vyše štvrťstoročím má veľa kampaní presah z jednej krajiny do druhej. Každá má však svoje špecifiká, ktoré je potrebné v komunikácii rešpektovať,“ podotkl Martin Dobiš, manažer PR Klubu pro Slovensko.

Kromě kategorií, do kterých je možné se přihlásit, se Češi i Slováci budou moci utkat také o hlavní ocenění Grand Prix, do kterých posuzované práce nominuje odborná porota. Získat v nich lze například titul Nejlepší integrovaná kampaň, Nejlepší agentura nebo Mladý píárista.

Kategorie soutěže Zlatý středník 2019

  1. Nejlepší tištěný časopis a noviny
  2. Nejlepší elektronický časopis a blog
  3. Nejlepší newsletter
  4. Nejlepší brožura, katalog a leták
  5. Nejlepší výroční zpráva
  6. Nejlepší webové stránky
  7. Nejlepší mobilní aplikace
  8. Nejlepší audio a video prezentace
  9. Nejlepší PR event
  10. Inovativní využití sociálních sítí
  11. Nejlepší zapojení influencera a celebrity
  12. Nejlepší struktura, obsah a storytelling
  13. Nejlepší kreativní idea
  14. Nízký rozpočet a jeho efektivita
  15. Nejlepší interní komunikace a employee engagement
  16. Nejlepší krizová komunikace a komunikace změny
  17. Užití technologií a inovací
  18. Launch, relaunch, rebranding

Oborové sektory

  1. Finanční služby
  2. Zdravotní péče a farmacie
  3. Auto-moto a doprava
  4. Sport a zábava
  5. Umění a média
  6. Telekomunikace a IT
  7. Cestovní ruch a gastronomie
  8. Průmysl, strojírenství a energetika
  9. FMCG, krása a móda
  10. Neziskový sektor
  11. Veřejný sektor

Grand Prix

(navrhne porota)

  • Nejlepší integrovaná kampaň
  • Nejlepší agentura
  • Regionální agentura roku
  • Mladý píárista
  • Osobnost PR