Odborná soutěž Zlatý středník v letošním 18. ročníku výrazně inovovala své kategorie. Kromě tradičních firemních médií nově obsáhne také kompletní firemní PR komunikaci, včetně moderních komunikačních kanálů a nástrojů. Další novinkou je rozšíření soutěže i na slovenský trh. Firmy, neziskové organizace i vládní instituce mohou své přihlášky podávat do 14. února 2020, vyhlášení vítězů proběhne koncem dubna.
Soutěž pořádá od roku 2002 profesní organizace PR Klub. „Zlatý středník historicky vycházel z hodnocení firemních publikací a později firemních médií, tedy nástrojů a kanálů, které stály u zrodu a pozdějšího vývoje PR oboru u nás. S rozvojem informačních technologií se ale nepřetržitě vyvíjí i firemní PR komunikace. Proto jsme nyní tuto tradiční soutěž dále posunuli v souladu s celkovým vývojem a významem oboru public relations,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
Soutěž tak vedle tradičního hodnocení firemních časopisů, newsletterů, katalogů, výročních zpráv a webů nově nabídne hodnocení komunikačních kampaní a projektů, které budují hodnotu a pověst značky. „Nově budou mít přihlašovatelé prací možnost vybírat mezi kategoriemi jako Inovativní využití sociálních sítí, Nejlepší zapojení influencera či celebrity, Nejlepší interní komunikace a employee engagement, Nejlepší krizová komunikace a komunikace změny, Launch, relaunch, rebranding nebo Nejlepší struktura, obsah a storytelling,“ přibližuje Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu. Všechny projekty je možné k posouzení přihlásit rovněž do kategorií podle oborového sektoru, který nabídne srovnání komunikace značek třeba v oblasti finančních služeb, zdraví, IT nebo FMCG.
Zlatý středník se tento rok nově otvírá i slovenským odborníkům z oblasti komunikace a PR. Přihlášené české a slovenské práce budou tak posuzovat čeští oboroví odborníci i ti ze Slovenska. „Som rád, že po prvýkrát si budú môcť oba národy zmerať sily v jednej súťaži. Napriek nášmu ‚rozvodu‘ pred vyše štvrťstoročím má veľa kampaní presah z jednej krajiny do druhej. Každá má však svoje špecifiká, ktoré je potrebné v komunikácii rešpektovať,“ podotkl Martin Dobiš, manažer PR Klubu pro Slovensko.
Kromě kategorií, do kterých je možné se přihlásit, se Češi i Slováci budou moci utkat také o hlavní ocenění Grand Prix, do kterých posuzované práce nominuje odborná porota. Získat v nich lze například titul Nejlepší integrovaná kampaň, Nejlepší agentura nebo Mladý píárista.
Kategorie soutěže Zlatý středník 2019
- Nejlepší tištěný časopis a noviny
- Nejlepší elektronický časopis a blog
- Nejlepší newsletter
- Nejlepší brožura, katalog a leták
- Nejlepší výroční zpráva
- Nejlepší webové stránky
- Nejlepší mobilní aplikace
- Nejlepší audio a video prezentace
- Nejlepší PR event
- Inovativní využití sociálních sítí
- Nejlepší zapojení influencera a celebrity
- Nejlepší struktura, obsah a storytelling
- Nejlepší kreativní idea
- Nízký rozpočet a jeho efektivita
- Nejlepší interní komunikace a employee engagement
- Nejlepší krizová komunikace a komunikace změny
- Užití technologií a inovací
- Launch, relaunch, rebranding
Oborové sektory
- Finanční služby
- Zdravotní péče a farmacie
- Auto-moto a doprava
- Sport a zábava
- Umění a média
- Telekomunikace a IT
- Cestovní ruch a gastronomie
- Průmysl, strojírenství a energetika
- FMCG, krása a móda
- Neziskový sektor
- Veřejný sektor
Grand Prix
(navrhne porota)
- Nejlepší integrovaná kampaň
- Nejlepší agentura
- Regionální agentura roku
- Mladý píárista
- Osobnost PR