Seznam Zprávy se uvedly v nové podobě. Web chce posílit investigativu, sekci o byznysukomentáře. „V internetovém prostředí chceme být tím, čím bývaly ve zlaté éře tradiční, nezávislé noviny,“ prohlašuje šéfredaktor Jiří Kubík. V redakci dělá přes 70 lidí, včetně externistů. 

Zlatý středník udělil čtyři Grand Prix, osobností PR je Bystrov

Vyhlášeny výsledky 17. ročníku tradiční soutěže firemních médií, tištěných i internetových.

Vladimír Bystrov (vlevo) převzal ocenění pro osobnost PR od Patrika Schobera (uprostřed), oceněného loni. Vlevo předseda PR Klubu Pavel Vlček

Vladimír Bystrov (vlevo) převzal ocenění pro osobnost PR od Patrika Schobera (uprostřed), oceněného loni. Vlevo předseda PR Klubu Pavel Vlček

Výherci soutěže Zlatý středník 2018

Výherci soutěže Zlatý středník 2018. Kliknutím zvětšíte

Ocenění Zlatý středník 2018 se předávalo v hotelu Vienna House Andel’s Prague

Ocenění Zlatý středník 2018 se předávalo v hotelu Vienna House Andel’s Prague

Oborové sdružení PR Klub slavnostně vyhlásilo výsledky výroční soutěže firemních médií Zlatý středník. Ta se letos konala už posedmnácté, přihlášeno bylo celkem 127 děl a 62 jich dostalo cenu, celkem v 15 kategoriích. K tomu byly vyhlášeny čtyři Grand Prix za mimořádné výsledky. Designová a sklářská firma Lasvit byla oceněna za jedinečný grafický design, Akademie věd ČR získala cenu za obsah titulu AΩ / Věda pro každého, Albatros Media zabodovala se svým instagramovým profilem Humbook a obecně prospěšná společnost Lékaři bez hranic si odnesla cenu za tištěnou publikaci Bez hranic.

Osobností PR Zlatého středníku 2018 se stal Vladimír Bystrov, předseda etické a smírčí komise Asociace PR agentur (APRA) a spolumajitel PR agentury Bison & Rose, která mimo jiné loni převzala oborový týdeník Marketing & Media. „Vladimír Bystrov více než dvě desítky let propojuje svět public relations s dalšími komunikačními a marketingovými disciplínami. Novinář, promotér, ředitel reklamy, komunikační stratég a partner jedné z největších poradenských společností v oblasti PR, více než 15 let člen vedení a také předseda APRA však letos šel ještě dál. Stal se vydavatelem oborového titulu Marketing & Media a komunikační disciplíny propojuje také pomocí konference a souboru projektů Forum Media. Stává se tak právem pro letošní rok držitelem ocenění Osobnost PR Zlatého středníku,“ prohlásil Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.

„Díky Zlatému středníku máme možnost sledovat trendy, například Facebook letos na plné čáře prohrál s Instagramem a naopak na interní komunikaci je kladen čím dál větší důraz,“ podotkla Lucie Mairychová, výkonná ředitelka PR Klubu, jejíž tým stál za organizací soutěže i galavečera s vyhlášením výsledků. To proběhlo ve čtvrtek 25. dubna v hotelu Vienna House Andel’s Prague. Vyhlášení moderoval Václav Sochor, někdejší šéfredaktor Marketing & Media, Strategie i Rádia Česko.

Čilichili od operátora Vodafone, který připravuje agentura Boomerang Communications, získal prvenství v kategorii Nejlepší B2C časopis. Nejlepším B2B časopisem se stal Barlife, který vydává Linkman Media. Nejlepší výroční zprávu připravila Nadace J&T. Lasvit zvítězil už poněkolikáté s firemním katalogem The Beauty of Glass / Home & Décor 2018 / Volume II. Loni Lasvit obdržel dvě ze čtyř Grand Prix.

Z interních médií zabodoval časopis Drive vydávaný pro zaměstnance firmy DPD CZ. Z G2C časopisů, které jsou vytvářené veřejnou a státní správou, nejvíce zaujal magazín Forum vydávaný Univerzitou Karlovou. V neziskovém sektoru zvítězil magazín Bez hranic z dílny Lékařů bez hranic. V oblasti Financí a bankovnictví se nejlepším oceněním pyšní periodikum C journal Banky Creditas. V odvětví Průmysl, strojírenství a energetika pak vyhrál magazín The Current firmy ComAp, kterou vytváří agentura Boomerang Communication.

Kategorii Nejlepší webové stránky a online aplikace vyhrálo řešení Životní situace, kterou pro Komerční banku vytvořila agentura Wunderman. Albatros Media zvítězila se svým instagramovým Humbookem v kategorii Nejlepší profil na sociálních sítích. Nejlepší newsletter vytvořilo ministerstvo zemědělství a kategorii Nejlepší firemní video prezentace pak ovládlo Letiště Praha.

V kategorii Nejlepší obsahová strategie se na prvním místě umístily hned dva přihlášené projekty. O prvenství se dělí obsahová strategie společnosti Adastra, kterou vymyslel tým Pábení a strategie pro firmu Solitea Česká republika, kterou vytvořila Obsahová agentura. Agentura Symbio vyhrála kategorii Inovativní a netradiční forma firemní komunikace se svým newsletterem o sociálních sítích Páteční socka.

Grand Prix Zlatého středníku 2018

kategorie přihlašovatel zadavatel název média
Grand Prix za grafický design Lasvit Lasvit The Beauty of Glass/ Home & Décor 2018/ Volume II
Grand Prix za obsah Středisko společných činností AV ČR Akademie věd ČR AΩ / Věda pro každého
Grand Prix za celkovou úroveň – elektronická média Albatros Media Albatros Media Humbook Instagram
Grand Prix za celkovou úroveň – tištěná média Lékaři bez hranic Lékaři bez hranic Bez hranic

Zdroj: PR Klub

Vítězové soutěže Zlatý středník 2018

přihlašovatel zadavatel název média pořadí
Nejlepší firemní katalog / profil / jednorázové médium
1. Lasvit Lasvit The Beauty of Glass/ Home & Décor 2018/ Volume II
2. CERVA GROUP CERVA GROUP Safety products
3. KPMG Česká republika KPMG Česká republika V rytmu zákazníka
3. Masarykova univerzita Masarykova univerzita Studuj na MUNI
Top Rated Boomerang Communication Kofola ČeskoSlovensko Kofola 25
Top Rated Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism České poklady UNESCO
Nejlepší časopis a noviny neziskového sektoru
1. Lékaři bez hranic Lékaři bez hranic Bez hranic
2. Institut pro památky a kulturu Institut pro památky a kulturu Čtvrtletník PROPAMÁTKY
2. Nadace Neziskovky.cz Nadace Neziskovky.cz Svět neziskovek
Nejlepší webové stránky a online aplikace
1. Wunderman Komerční banka KB - Životní situace
2. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
3. Techo Techo www.techo.com
Top Rated KPMG Česká republika KPMG Česká republika Echo
Top Rated Focus Agency Vím, co jím a piju Aktivně a zdravě
Nejlepší výroční zpráva
1. Nadace J&T Nadace J&T Výroční zpráva - Barvy Nadace J&T
2. Maturus Maturus Maturus – Výroční zpráva 2017
3. Univerzita Karlova Univerzita Karlova Výroční zpráva Univerzity Karlovy za rok 2017
Top Rated Lesy hl. m. Prahy Lesy hl. m. Prahy Výroční zpráva Lesy hl. m. Prahy 2017
Rated Lékaři bez hranic Lékaři bez hranic Lékaři bez hranic Výroční zpráva 2017
Nejlepší newsletter
1. Ministerstvo zemědělství Ministerstvo zemědělství Zprávy z ministerstva zemědělství
2. Boomerang Communication Československá obchodní banka Perla
Nejlepší B2B časopis a noviny
1. Linkman Media Linkman Media Barlife
2. Boomerang Communication ComAp The Current
3. Zeppelin CZ Zeppelin CZ Heaven
Top Rated Shopsys Shopsys EXEC
Top Rated Boomerang Communication Sodexo Pass Česká republika A la Card
Rated Boomerang Communication Active Radio YOU/ Magazín pro vaše uši
Nejlepší B2E časopis a noviny (interní média)
1. DPD CZ DPD CZ DRIVE
2. dm drogerie markt dm drogerie markt dm +plus
3. Tipsport.net Tipsport.net V kurzu
Top Rated ČEZ ČEZ PROUD
Nejlepší G2C časopis a noviny (veřejná a státní správa)
1. Univerzita Karlova Univerzita Karlova Forum
2. Středisko společných činností AV ČR Akademie věd ČR AΩ / Věda pro každého
3. Středisko společných činností AV ČR Akademie věd ČR A / Věda a výzkum
Top Rated statutární město Ostrava Úřad městského obvodu Ostrava-Jih Jižní listy
Rated Český statistický úřad Český statistický úřad Statistika&My
Nejlepší B2C časopis a noviny
1. Boomerang Communication Vodafone Czech Republic Čilichili
2. Boomerang Communication Porsche Česká republika Volkswagen magazín
3. Country Life Country Life Dobroty
3. USSPA USSPA Bublinky
Rated Banka Creditas Banka Creditas C Journal
Nejlepší firemní periodikum v sektoru: Průmysl, strojírenství a energetika
1. Boomerang Communication ComAp The Current
2. Boomerang Communication Porsche Česká republika Volkswagen magazín
3. USSPA USSPA Bublinky
Nejlepší obsahová strategie
1. Obsahová agentura Solitea Česká republika Obsahová strategie Solitea Česká republika
1. Pábení Adastra Obsahová strategie firmy Adastra
2. Obsahová agentura Internet Mall Obsahová strategie Internet Mall
3. Tabernas 21 Skanska Property Czech Republic Osm spokojených
Inovativní a netradiční forma firemní komunikace
1. Symbio Digital Symbio Digital Páteční socka
2. ArkAdiA Konica Minolta Business Solutions Czech, spol. s r.o. Interní edukativní kampaň pro zaměstnance Konica Minolta
3. Zaraguza CZ Škoda Auto ČR Inovativní forma tiskové zprávy
Nejlepší firemní periodikum v sektoru: Finance a bankovnictví
2. Banka Creditas Banka Creditas C journal
3. Broker Consulting Broker Consulting OK info
3. Benes Consulting Group Komerční banka Journal
Nejlepší firemní videoprezentace
1. Letiště Praha Letiště Praha Příběh Letiště
2. mBank mBank Zlatá Koruna 2018
Nejlepší profil na sociálních sítích
1. Albatros Media Albatros Media Humbook instagram
2. Etnetera Etnetera Etnetera instagram
3. Zoologická zahrada hl. m. Prahy Zoologická zahrada hl. m. Prahy Facebook Zoo Praha
Top Rated Colour Production Colour Production Instagram Colors of Ostrava
Top Rated Středisko společných činností AV ČR Akademie věd ČR Instagram AV ČR
Rated Helppes - Centrum výcviku psů pro postižené Helppes - Centrum výcviku psů pro postižené Instagram Helppes

Zdroj: PR Klub

Garantem a pořadatelem Zlatého středníku je oborová organizace PR Klub, která zaručuje nezávislost celého klání. PR Klub je sdružení stovky profesionálů v oblasti PR a jeho cílem je podporovat profesní rozvoj členů i oboru. Ta funguje už 21 let.