Zlínská IS Produkce letos podpořila osm nových studentských filmů

Zavedené studio poskytuje finanční příspěvek i zápůjčku profesionální filmové techniky.

Z natáčení filmu Úkryt

Příběh Úkryt (foto je z jeho natáčení) je soustředěný do komorního prostoru úkrytu, ve kterém umělá inteligence vytváří spisovateli inspirativní virtuální simulace. V uměle vytvořeném světě spisovatel potkává svou múzu, která ale není dostatečně reálná. Rozhodne se proto za každou cenu opustit úkryt. Umělá inteligence má však povinnost udržovat spisovatele v bezpečí před realitou a především před ním samým. Autory jsou Martin Bystriansky (režie, scénář a výprava), Radovan Majer (scénář), Tomáš Mokroluský (produkce), Jakub Gallo (kamera), Iveta Linhartová (kostýmy), Judita Šustrová (speciální rekvizity), Lukáš Klinec (zvuk a hudba), Lukáš Vích (střih), Vojtěch Kaleta (UPP, vizuální efekty), Martin Brodniansky (UPP, concept-artist). Foto: IS Produkce

Filmové produkční studio IS Produkce v letošním roce pomohlo tvůrcům hned osmi snímků mladých filmařů. Věnovalo jim finanční příspěvek i zápůjčku profesionální filmové techniky ve výši přesahující 400.000 Kč. „Při pitchinzích nás postupně oslovilo celkem osm snímků, na nichž jsme se letos podíleli. Nejvíc jsme podpořili tvůrce filmů Daleko od stromu, Úkryt, ZvlčeníNoční procházka,“ uvedl Martin Gazda, producent a majitel IS Produkce, která se v audiovizi pohybuje 15 let. „Naše pomoc studentům se skládá z finančního příspěvku a z nefinančního plnění v podobě zapůjčení profesionální filmové techniky půjčovnou Rentalia.“

Pro mladé talentované filmaře to znamená znatelné zlepšení podmínek pro jejich tvorbu. „V dnešní době je pro nás jako studenty těžké dostat finanční prostředky na výrobu snímků, které nám mnohdy otevírají cestu k naší vysněné profesi,“ říká Tomáš Mokroluský, producent absolventského filmu Úkryt režiséra a scenáristy Martina Bystrianského.

IS Produkce studentskou tvorbu podporuje pravidelně. Už v roce 2019 založila soukromý grant, ze kterého rozděluje finanční i nefinanční plnění vybraným projektům. Ty jsou posuzovány podle kvality, celkového dojmu i podle úrovně prezentace. Podílela se například také na vzniku snímku Ostrov Svobody scénáristy a režiséra Petra Januschky z ateliéru Audiovizuální tvorby při Fakultě multimediálních komunikací UTB ve Zlíně, který se představil na mezinárodních zahraničních festivalech.