Český e-shop s módou Zoot.cz během měsíce upsal podřízené dluhopisy v celkovém objemu 150 milionů Kč, jejichž veřejnou nabídku vypsal koncem června. Zájem projevily fyzické osoby i institucionální investoři, ti se na celkovém objemu emise podíleli zhruba třetinou. Emisi dluhopisů s čtyřletou splatností a roční úrokovou sazbou 6,5 % zaranžovala firma BH Securities. Zoot.cz dluhopisy vydával i loni, a to v hodnotě 80 milionů Kč, ovšem jen formou neveřejné nabídky.
„Díky dnešní příznivé situaci na kapitálových trzích a obecně růstu ekonomiky jsme se přesvědčili o tom, že pro digitální firmy jako Zoot.cz jsou možné i jiné varianty financování než navýšením ekvity,“ říká Petr Ladžov, finanční ředitel a spolumajitel Zootu. Zájem o dluhopisy byl podle Ladžova mnohonásobně větší než nabídka.
Zoot.cz zákazníky a veřejnost informoval o vydávání dluhopisů e-mailem. Podle Ladžova je Zoot.cz prvním e-commerce subjektem v Česku, který nabízí své dluhopisy veřejnosti a následně je umístil na pražskou burzu. Zvykem jsou spíš investice soukromých investorů nebo soukromých fondů, případně bankovní půjčky.