Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Zoot se propojil s e-shopem Different, získal tak nového šéfa. A jde do kosmetiky

Vlastník Zootu koupil menšinu v plzeňském Differentu, jeho zakladatelé Milan a Simona Polákovi naopak získali podíly v Company News a nastoupili do vedení Zootu. Čerstvě zaváděná prodejní kategorie kosmetiky může podle nich do dvou let dělat desetinu obratu.

Milan Polák. Foto: Ivan Mladenov

Milan Polák. Foto: Ivan Mladenov

Firma Company New, která patří do investiční skupiny Natland a vlastní a provozuje e-shop s oblečením Zoot, koupila minoritní podíl v plzeňské společnosti Different. Podrobnosti transakce ani jedna ze stran nezveřejnila. „Different je původně plzeňský projekt, který se úspěšně prosadil i na několika zahraničních trzích. Zároveň nám pomůže posilovat v tuzemském segmentu e-commerce,“ věří Tomáš Raška, zakladatel a většinový vlastník Natlandu. Different od svého založení v roce 2008 rozšířil své působení na Slovensko, do Rumunska, Maďarska, Polska, Bulharska, Itálie, Chorvatska a Slovinska a loni dosáhl obratu kolem 100 milionů Kč.

Zakladatel firmy Different Milan Polák se zároveň stal novým generálním ředitelem celé skupiny Company New a tudíž i prodejce Zoot. Střídá tak krizového manažera Lukáše Uhla. „Lepší čas na přebírání vedení než dva dny po vyhlášení nouzového stavu kvůli virové pandemii jsme si opravdu vybrat nemohli. V byznysu ale dávám kromě dat a tvrdé práce i na pocit a já reálně věřím, že Zoot je teď nejblíže k úspěchu, co kdy byl,“ prohlásil nový šéf Polák.

Kromě Poláka vstoupila do společnosti Company New jako nový akcionář i jeho manželka Simona Poláková, spoluzakladatelka módní firmy Different, která se v Zootu ujala pozice head of buying. Na starosti bude mít celý nákupčí tým, vztahy s dodavateli a též privátní značku Zoot.

Dosavadní šéf Uhl se přesunul na pozici finančního ředitele skupiny, oficiálně group CFO & operations. „Po složitém roce se podařilo zajistit Zootu životaschopnost, což byl první krok. Další roky už budou ve znamení posilování značky, inovací a servisu pro zákazníky a tím i pozice na trhu,“ věří. Změny v Zootu má urychlit nově ustavený výkonný výbor, do něhož firma zapojí zásadní team leadery napříč skupinou. „Cílem je hlavně flexibilní implementace inovací a lepší komunikace napříč společností,“ dodává nový ředitel Polák.

Zoot, který byl loni na pokraji krachu, má za sebou rok trvající insolvenci, prošel reorganizací, osekal velkou část nákladů a uzavřel některé své výdejny zboží. V současné době jich má jen 14. Vedle toho loni otevřel provozovnu v pražském nákupním Centru Černý Most a letos začal fungovat jako marketplace.

„Naši výdejnovou síť dál rozšiřujeme přes partnerské výdejny, které pro nás znamenají mnohem nižší provozní náklady. Těch už máme po celé republice přes 90. Dál jsme hned započali práce na oživení naší marketingové komunikace a spustili marketplace, takže naši platformu mohou jako prodejní kanál využívat nové značky a partneři. Dobré vztahy s nimi jsme si vytyčili jako jeden z cílů,“ připomněl Polák.

Kosmetiku přes Zoot nabízí Econea a Folly

Milan Polák. Foto: Ivan Mladenov

Milan Polák. Foto: Ivan Mladenov

Po tržišti, díky kterému nabízí zboží prodejců třetích stran, přichází s nabídkou kosmetiky. Mezi prvními značkami na Zootu se představují Econea a Folly. V nabídce se mají objevit jak tělová, vlasová, pleťová kosmetika, tak třeba i výrobky určené na zubní hygienu. Konkrétně jde o značky Natura Siberica, Annemarie Börlind či slovenský Kvítok.

„Nechceme na Zootu běžné produkty z drogerií. Chceme se zaměřit především na přírodní a biokosmetiku, která se vhodně doplňuje s módním segmentem. I v módě je naší strategií vybírat ty nejzajímavější módní kousky. Chceme předvýběrem zákazníkům nabídnout jistou přidanou hodnotu,“ popisuje strategii ředitel Polák.

„Kategorie Beauty by se měla postupně stát jedním z pilířů Zootu. Je to ideální doplňkový produkt a než přeskakovat na jiný e-shop a muset dělat další objednávku, je pro naše zákaznice výhodou si přihodit šampón a krém do jednoho košíku,“ míní Polák. „Do dvou let se můžeme dostat na 10% podíl celého obratu,“ je přesvědčen.