Navzdory zpoplatnění webu Hospodářských novin počet předplatných deníku za poslední půlrok stagnoval, respektive mírně klesl. Zatímco v září si deník předplácelo 27.012 lidí, letos v únoru to bylo zhruba o tři stovky míň, přesně 26.668. Na pražské konferenci Internet Advertising Conference to řekl Roman Latuske, generální ředitel Economie. Mediální dům Zdeňka Bakaly přešel na zpoplatněnou verzi webu koncem loňského září. Za různé formy digitálního předplatného Hospodářek platí nyní celkem 9.804 lidí.
Změnila se nicméně struktura předplatného. V září šlo 87 % za tištěnou verzí, 13 % pak za digitální, kterou eviduje kancelář ABC. Letos v únoru připadalo na tisk jen 64 %, 20 % pak na HN Premium (tedy kombinaci tisku a webu), 13 % zůstalo na ryze digitální předplatné akceptované ABC, 3 % pak jen na čistě webové. Podle Latuskeho výnosy z předplatného klesly, letošní pokles tržeb z předplatného odhaduje zhruba na 5 %.
Lednová čísla ABC: předplatné Hospodářek meziročně kleslo o 6 %, elektronické o 19 %
V klasické reklamě v printu Economia letos očekává pokles zhruba 8 %. Pokles v rámci tiskových produktů vydavatelství podle Latuskeho částečně vyvažuje konferencemi a dalšími eventy, spojenými právě s papírovými tituly. Tržby z onlinu by naopak měly růst o 5 %, přičemž loňský pokles byl výrazně vyšší. „I pět procent považujeme za hodně konzervativní, máme vyšší cíle,“ podotkl šéf Economie. „V digitální části se v minulosti dělala spousta chyb, nefungoval obchodní tým, máme ale nyní šanci sáhnout si na nějaké peníze, které nám unikaly,“ věří.
Economia letos očekává obrat 815 milionů Kč, tisk a online se přitom bude dělit zhruba půl na půl: 415 milionu Kč (tedy 51 %) má přijít z tisku, 400 milionů (49 %) pak z digitálu. Economia má přitom za sebou „čisticí“ rok 2014 - proběhla integrace s Centrem Holdings, fúze s řadou dceřiných firem, rušení některých odborných časopisů -, který podle ředitele skončil snížením počtu zaměstnanců o 20 %.
Peníze z internetu mají plynout mimo jiné z videoreklamy, Economia letos v půli února spustila internetovou televizi Aktuálně.tv. Její první součást DV TV, spuštěná už loni, v březnu podle Latuskeho doručila „jen“ 58 % přehrání Aktuálně.tv. Těch bylo za minulý měsíc březen celkem 3,9 milionu, přičemž jeden divák si dnes v průměru přehraje dvě videa. Obsahová nabídka se má rozšiřovat. „Přemýšlíme o tom, jak do nabídky Aktuálně.tv zařadit další pořady,“ podotkl Latuske.