Zpravodajský web veřejnoprávního Českého rozhlasu iRozhlas.cz má novou mobilní aplikaci. Připravil ji třináctičlenný tým české firmy Futured, která letos v březnu vyhrála příslušný tendr. Zpravodajský web měsíčně navštíví přes dva miliony reálných uživatelů, z toho 75 % z mobilních telefonů, přičemž v době spuštění portálu v roce 2017 to bylo 48 %.
„Od počátku jsme věděli, co chceme a potřebujeme. Stále víc našich čtenářů chce mít zprávy po ruce – v ikoně na ploše mobilního telefonu. A my jsme jim chtěli nabídnout rychlou, přehlednou, spolehlivou, zkrátka špičkovou aplikaci,“ říká šéfredaktor iRozhlas.cz Radek Kedroň.
Aplikace má nové rozhraní, upozorňuje na mimořádné události i materiály od vybraných autorů, umí přehrávat podcasty a dokáže se propojit s palubními systémy v autech. Číst a poslouchat mohou uživatelé aplikace také offline, pokud si vybrané články či pořady předem stáhnou.
Do budoucna by aplikace měla umět i živé titulkování, pro neslyšící nebo ty, kdo právě nemohou mít zapnutý zvuk. „Testujeme i online překlad vysílání do angličtiny. Chceme zavést doporučování obsahu jak pomocí technologií umělé inteligence, tak i uživateli a budeme zkoumat možnosti zavedení a využití syntetického hlasu,“ doplňuje Jiří Špaček, projektový manažer veřejnoprávního rozhlasu. Svůj hlavní archiv vysílání - mobilní aplikaci Můj rozhlas - spustil Český rozhlas na konci roku 2019.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
