Nový zpravodajský portál Info.cz, vznikající pod Czech News Center, odstartuje 17. listopadu, v týž den začne podpůrná reklamní kampaň. Jeho redakce, která začala pracovat 1. listopadu, zahrnuje 15 lidí v Česku plus několik spolupracovníků v zahraničí. „Nepředpokládám, že by se počet členů redakce měl zásadně zvyšovat,“ uvedl šéfredaktor nového projektu Michal Půr, který do Czech News Center přešel z funkce šéfredaktora ekonomického časopisu Euro vydavatelství Mladá fronta.
Mezi členy redakce se kromě něj zařadili zástupce šéfredaktora Eura Zdeněk Fučík a editorka z České televize Radka Zítková. Dále nastoupil editor Lukáš Pospíšil z České televize, bývalá redaktorka Eura Markéta Žižková a redaktorka iDnes.cz Kristína Paulenková, Mezi zahraniční autory se řadí například Magdalena Rejžková, působící ve Francii, nebo Pavel Novotný, původně z Mladé fronty Dnes, který bude v Česku zpracovávat zahraniční témata. Další autory má web podle Půra v Číně a Německu, ale jejich jména zatím nezveřejnil,
Čerstvou personální akvizicí nového zpravodajského webu je také Pavel Štrunc z televize Prima, který bude v Info.cz dělat videorozhovory na denní bázi. „Věříme jeho zkušenostem a myslíme si, že může přinést oživení do videorozhovorů, které dělá téměř každý. Také ho určitě využijeme jako parlamentního reportéra,“ uvedl Půr. Tvorbu vlastního videoobsahu chce Info.cz spustit hned po Štruncově příchodu. „Časem počítáme i s vlastními videoreportážemi, ale zatím se u nich soustředíme na výběr z agentur, nechceme stavět televizi jako třeba Seznam,“ uvedl Půr.
Vizuální stránku Info.cz budou mít na starost Matěj Hanauer a Petra Roubalová. „Velkou devízou bude jiná práce s vizuálem, animace, koláže a videa, jež budeme používat. Nebude to text a fotka, ale text a koláž, nebo text a animace, či text a video. Souvisí to i se vzdělávací funkcí webu. Není to levná věc, ale je to potřeba,“ uvedl Půr, který plánovanou grafickou podobu přirovnal například k webu Vice News.
Info.cz by totiž podle Půra mělo stát mimo jiné právě na vzdělávací funkci. „Nebudeme hrnout denně stovky novinek jako všechny ostatní zpravodajské weby, nebudeme zpravodajský servis. Chceme vybírat ty nejdůležitější zprávy a s nimi dál pracovat, protože takový výběr lidem chybí. Z toho důvodu chceme zprávy jinak řadit i na domovské stránce, kde bude o pořadí rozhodovat jejich důležitost,“ tvrdí Půr. Kromě analýzy by texty měly obsahovat edukační prvek, aby měly potenciál zasáhnout širší cílovou skupinu. „Pouze analytický kanál míří na určitý specifický vzorek čtenářů, ale pokud bude další lidi vzdělávat a vysvětlovat jim, proč se děje, co se děje, bude cílová skupina velmi široká,“ tvrdí Půr.
Do roka chce mít web přes milion reálných uživatelů měsíčně, což by mělo dostat Info.cz podle Půra mezi top pět zpravodajských portálů, výhledově pak mezi top tři. „iDnes a Novinky.cz jsou těžký soupeř, trh je hodně nasycený, ale na druhé straně jsou si všechny weby obsahově i vizuálně podobné a fungují na podobné bázi,“ uvedl Půr.
V budování obsahu by měla novému webu pomoci podle jeho slov synergie s ostatními redakcemi Czech News Center. „Co si od nich vezmeme, se pokusíme posunout dál a budeme s podklady dál pracovat. Blesk má třeba tradici rozhovorů s Milošem Zemanem, což je pro nás super zdroj, ale budeme si v rozhovorech všímat jiných věcí než Blesk. Jsme dohodnuti také s některými autory Reflexu, třeba s Bohumilem Pečinkou, že pro nás bude na denní bázi psát. My zase můžeme nabídnout naše autory jim,“ přiblížil plánované synergie Půr. V případě citací dalších médií chce web podle něj dodržovat citační pravidla a prolinkovávat původní zdroje.
Web bude rozdělen do šesti základních rubrik, aby byl co nejjednodušší. „Chceme, aby byl z uživatelského pohledu přívětivější a návštěvníka nezahltil,“ uvedl Fučík. Web by měl být podle Půra plně responzivní, bez aplikací. Začátkem příštího roku by měl spustit i vlastní newslettery.
Zaváděcí reklamní kampaň, která odstartuje také k 17. listopadu, bude podle senior brand manažerky Czech News Center zahrnovat billboady, rádia, sponzoring v České televizi, PR aktivity a podporu napříč všemi tituly vydavatelství Czech News Center. Její součástí bude také silná online aktivita zahrnující bannerovou reklamu a komunikaci na Facebooku a dalších sociálních sítích.