Na reklamním festivalu v Cannes se rozběhlo mezinárodní klání mladých kreativců Young Lions, vítězů z jednotlivých zemí, včetně českých mladých lvů. Brief za sebou už má kategorie Print, proběhl v neděli. Barbora a Artiom z Triadu popsali, jaký inzerát mají vyrobit pro WWF, podívejte.

Zprávy podle Soukupa: „Pavle, di do prdele!“

Jaromír Soukup využil Moje zprávy k vulgárnímu vzkazu v osobní záležitosti. Repro: TV Barrandov

Jaromír Soukup využil Moje zprávy k vulgárnímu vzkazu v osobní záležitosti. Repro: TV Barrandov

Majitel televize Barrandov a moderátor desítky jejích pořadů Jaromír Soukup v pondělí využil nejnovější z nich, večerní Moje zprávy, k osobnímu účelu. Tím byl vulgární vzkaz bývalému zaměstnanci Barrandova Pavlu Novotnému. Jeho Soukup kritizoval kvůli článku, který na základě Novotného tvrzení sepsal bulvární deník Blesk. „Pavle, prosim tě, di do prdele!“ vzkázal následně Soukup do kamer (poslední slovo bylo vypípnuté) zpoza moderátorského pultíku hned na začátku pondělní relace.

Ta se v programových průvodcích prezentuje sloganem První televizní zprávy tak, jak vám je nikdo jiný neřekne. „Žádné dlouhé vysvětlování, ale nadhled a extra velká porce ironie. Přesně taková bude nová zpravodajská relace,“ slibovala televize Barrandov už koncem října, kdy Moje zprávy uvedla. Předtím koncem července zrušila klasické zpravodajství a místo toho v nové relaci avizovala „aktuální informace podané zcela odlišnou formou, než je v českém mediálním prostředí obvyklé“.

Inkriminovaný článek vyšel na webu Blesku ve čtvrtek 6. prosince a vycházel z toho, co Novotný říkal v živě vysílaném internetovém pořadu Noční směna s Adélou. Novotný se v něm sprostě vyjadřoval o Soukupově partnerce Kateřině Brožové, navážel se i do Soukupa. Pořad je jedním z cyklů nedávno spuštěné internetové televize Mall.tv. Článek následně redakce Blesku z webu smazala. Blesk i Mall.tv patří k mediálním aktivitám firem, které spojuje osoba majitele Daniela Křetínského.

Jaromír Soukup k Luboši Rosímu. Repro: TV Barrandov

Jaromír Soukup k Luboši Rosímu. Repro: TV Barrandov

V pondělním vysílání počastoval Soukup peprnými výrazy i redaktory z České televize. Konkrétně veřejnoprávní zpravodajství nazval žumpou a moderátora týdeníku Newsroom ČT24 Luboše Rosího blbem a kreténem. Stalo se tak v pořadu Týden podle Jaromíra Soukupa (nikoli Moje zprávy, jak uvádí Newsroom ČT24, s uštěpačným uvozením).

Regulátor: Moje zprávy nejsou zprávy

Barrandov má v licenci ohledně zpravodajství podmínku „denní zpravodajský přehled (několikrát denně)“. Letos 20. listopadu upozornila rada pro vysílání televizi, že podmínky licence hned prvními vydáními pořadu Moje zprávy porušila.

„Provozovatel v období 29. října do 2. listopadu 2018 na programu Televize Barrandov nevysílal zpravodajství - denní zpravodajský přehled, který měl být do vysílání zařazován několikrát denně. V uvedeném období byl do vysílání jednou denně nasazen pořad, jehož název sice zněl Moje zprávy, ale za zpravodajský formát ho nelze považovat, protože primárně neinformuje, nepodává zprávy, to je faktografické informace o aktuálních událostech, což je zřejmé z obsahu prezentovaných sdělení, jejich subjektivního zpracování, z faktu neoddělování informací od názorů a komentářů, a dále z neaktuálnosti témat, popírající princip denního zpravodajského přehledu, který je výslovně uveden v licenčních podmínkách,“ soudí regulátor.

Podle něj tím televize porušila svou základní programovou specifikaci. „Dle základní programové specifikace má být program Televize Barrandov programem plnoformátovým, tedy má [...] obsahovat pořady různého zaměření a témat, zejména pořady zpravodajské, filmové, dokumentární, hudební a vzdělávací, a není zaměřen pouze na určitou skupinu obyvatel se shodnými zájmy,“ upozornila rada zmíněného vysílatele.

Rada pro vysílání stanovila Barrandovu lhůtu 30 dní na nápravu. „Nějakým způsobem se budeme snažit vyhovět. Změnu provedeme,“ reagoval 2. prosince pro Lidovky.cz Daniel Köppl, výkonný ředitel vydavatelské společnosti Empresa Media, které provozovatele televize Barrandov vlastní. „Dopředu ji ale avizovat nebudu, protože vzhledem k úspěchu těchto zpráv nepochybuji, že celkem brzy se někdo k tomuto modelu přikloní,“ prohlásil.

„Formát, na který jsme zvyklí, modelově ČT 24, je pro komerční televize překonaný. Diváci ho nežádají. Změnila se mediální scéna. A chtít od všech, aby byli stejní, není nic jiného než ukázka mediální negramotnosti. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání trvá na věcech, které byly relevantní v nultých letech,“ řekl dál Köppl. Zastaralé jsou podle něj rovněž zákony upravující pravidla pro vysílací licence.